JUGUEM A ESCACS

escacs-inL’objectiu de jugar a escacs és ajudar l’alumnat a ser més competent, potenciant la creativitat.
No es tracta de ser campions d’escacs, si no de millorar les estructures cognitives i les habilitats socials.

Es potencien les matemàtiques: càlcul mental, raonament matemàtic, atenció i concentració, fer silenci, respectar al contrari, domini de l’espai i de la llengua.

No és un joc d’atzar, cada partida és única. S’ha de pensar cada moviment, així doncs , ajuda al pensament.
L’alumnat aprèn a canalitzar les emocions, davant la victòria i la derrota, i substituir la frustració de perdre per aprendre una jugada nova.

D’aquí que alguna hora d’estratègies matemàtiques la dediquem a treballar amb aquesta potent eina, els escacs.