PRIMERA RODA DE TALLERS A EDUCACIÓ INFANTIL

Aquesta setmana acabem la primera roda de Tallers a educació infantil i tal com us vam explicar a la reunió de famílies aquest curs en farem dos dies a la setmana (dimarts i divendres al matí). Com ja sabeu, com que no podem fer tallers internivells i reduir ràtios com ens hagués agradat, hem incorporat una  novetat,  la codocència, és a dir, a cada taller hi haurà dos mestres que guiaran les diferents tasques. Per tant 12 persones faran 6 tallers alhora amb els 6 grups bombolla que tenim.

Els tallers és una metodologia de treball que es caracteritza per la investigació, l’aprenentatge per descobriment i el treball en equip que, en el seu aspecte extern, es distingeix l’ús de material especialitzat d’acord amb el tema tractat.

Ara a continuació us expliquem l’essència de la primera roda de tallers:

• El Restaurant i el Casal: l’espai està dividit en dos subespais, per un costat el restaurant i per l’altra el casal. Els infants en una primera ronda aniran a un espai i en la segona a l’altre. En l’espai del restaurant planifiquem el menú i ens posem a treballar! El cap de sala rep als comensals i dirigeix la dinàmica, els cuiners fan un menú adaptat al dinar planificat, els cambrers serveixen els plats exquisits i els nostres comensals gaudeixen del bon menjar. En l’espai del casal juguem a diferents jocs de taula, tot compartint una bona estona amb els nostres companys, i també podem mirar i llegir revistes de diferents temàtiques. L’objectiu principal d’aquest taller és treballar l’expressió oral tot adquirint vincles socials i emocionals amb els infants de la nostra aula.
  • El Taller Plàstic: en aquest espai gaudim de diferents tècniques plàstiques, utilitzant diferents instruments i eines. En aquesta primera roda hem pintat amb ceres fulles de la tardor, les hem retallat i hem decorat els passadissos de l’escola.
  • El Lab i l’Aula Fosca: l’espai està dividit en dos subespais, per un costat el Lab i per l’altra l’Aula fosca. Els infants en una primera ronda aniran a un espai i en la segona a l’altra. Al Lab “Separem el gra”, on a partir de la proposta per part de la mestra i d’un problema domèstic a l’hora de fer el dinar, es convida als alumnes a separar llenties d’arròs i sal. Com ho podem fer? Fem hipòtesis, realitzem i experimentem amb l’ajuda de diferents estris i posteriorment trèiem conclusions de com ho hem pogut realitzar. A l’Aula Fosca hem fet taller de “Fluorescència”. Aquest taller consta de tres espais formats cada un d’ells per 4 o 5 infants. El primer espai consisteix a pintar de manera lliure amb pintures, colors i retoladors fluorescents al paper d’embalar penjat a un espai de l’aula. El segon espai tracta d’observar i manipular els materials fluorescents oferts. I finalment el tercer espai es pinten la cara d’animals o forma que els infants vulguin.
  • Le’ts Move: seguint Acouturier, hem llençat el mur emocional i després hem realitzat diferents tipus de jocs motòrics i simbòlics amb el material que ens hem trobat a l’altre costat.
  • L’Aula Viva: en aquest taller experimentem i explorem el nostre entorn natural des de la manipulació directa i l’observació viva. Veurem quina vegetació i fauna habita a la nostra escola, quines parts tenen les plantes i els arbres i que necessiten per viure, com podem contribuir a preservar i enriquir el nostre entorn. En aquesta primera roda observem els tipus de llavors, semblances i diferències, manipulem diferents tipus de terra i quines característiques tenen, així com reflexionem quina és la millor per plantar i per què. Finalment plantem hortalisses al nostre hort per observar el seu desenvolupament i tenir-ne cura.
  • El Taller de Música:  en una primera part de la sessió els infants gaudiran de la música a través de diferents cançons i danses. En la segona part, es distribuiran en diferents racons d’instruments on podran experimentar lliurement i descobrir les diferents qualitats i característiques. Per últim,  retornarem a l’aula on es relaxarem i reflexionarem sobre les activitats proposades.

CLIQUEU A SOBRE DE LA FOTO