TALLER SUCRE 4t

El sucre està present en gran part dels aliments que ingerim, especialment entre els refrescs, llaminadures, postres, làctics…En l’actualitat cada vegada ens preocupem més pel que mengem e intentem prendre aliments bons per a la salut i moderar la ingesta de sucre. Està demostrat que abusar d’aquest ingredients pot ser perjudicial per a l’organisme, donat que incrementa el risc de tenir sobrepes, malalties cardiovasculars, diabetis o càries dental i ens treu la gana, reduint així la ingesta d’aliments més nutritius.
A l’escola els alumnes de 4t dins el Projecte de l’alimentació Saludable hem treballat imatges de forma molt gràfica de la quantitat de sucre present en tot tipus de productes que trobem en els supermercats i que consumim de forma habitual. En alguns érem conscients que ja contenien força quantitat de sucre però d’altres vam descobrir que també en conteníem sense saber-ho. Cada imatge presenta un aliment i al seu costat el nombre de tarrons de sucre que conté aquest producte, tracta de posar de manifest la quantitat de sucre amagat. Nosaltres vam pesar el sucre real en grams en balances digitals i vam comprovar la quantitat real de sucre de cada producte.

Aquí us deixem el resum en fotos de l’activitat: