SEGONA RODA DE TALLERS A EDUCACIÓ INFANTIL

Durant aquests dies hem estat fent la segona roda de tallers. A continuació us fem una petita explicació de cada un d’ells:

  • El Restaurant i el Casal: l’espai està dividit en dos subespais, per un costat el restaurant i per l’altra el casal. Els infants en una primera ronda aniran a un espai i en la segona a l’altre. En l’espai del restaurant planifiquem el menú i ens posem a treballar! El cap de sala rep als comensals i dirigeix la dinàmica, els cuiners fan un menú adaptat al dinar planificat, els cambrers serveixen els plats exquisits i els nostres comensals gaudeixen del bon menjar. En l’espai del casal juguem a diferents jocs de taula, tot compartint una bona estona amb els nostres companys, i també podem mirar i llegir revistes de diferents temàtiques. L’objectiu principal d’aquest taller és treballar l’expressió oral tot adquirint vincles socials i emocionals amb els infants de la nostra aula.
  • Taller plàstic: fem una manualitat relacionada amb la tardor. Un caragol fet amb plastilina i una castanya decorada com a closca. Un cop acabat se l’emporten cap a casa com a detall.
  • El Lab i l’Aula Fosca: l’espai està dividit en dos subespais, per un costat el Lab i per l’altra l’Aula fosca. Els infants en una primera ronda aniran a un espai i en la segona a l’altra. Al Lab “Separem el gra”, on a partir de la proposta per part de la mestra i d’un problema domèstic a l’hora de fer el dinar, es convida als alumnes a separar llenties d’arròs i sal. Com ho podem fer? Fem hipòtesis, realitzem i experimentem amb l’ajuda de diferents estris i posteriorment trèiem conclusions de com ho hem pogut realitzar. A l’Aula Fosca hem fet taller de “Fluorescència”. Aquest taller consta de tres espais formats cada un d’ells per 4 o 5 infants. El primer espai consisteix a pintar de manera lliure amb pintures, colors i retoladors fluorescents al paper d’embalar penjat a un espai de l’aula. El segon espai tracta d’observar i manipular els materials fluorescents oferts. I finalment el tercer espai es pinten la cara d’animals o forma que els infants vulguin.
  • Le’ts Move: hem realitzat dos grups i hem jugat al paracaigudes. Hem recreat les onades del mar, hem fet volar animalets, hem passat per sota…
  • Aula viva: Fem compost, enriquim l’hort. En aquest taller hem acabat de completar el cicle del compostatge que vam iniciar el curs passat. Hem recordat quin tipus de matèria vam tirar al nostre compostador (pinyes, pals i escorça del pati, fulles i herbes de l’hort, restes de la cuina) i hem pogut observar el canvi de volum de la pila de compost i com poc a poc la matèria vegetal s’ha anat descomponent i transformant-se en nutrients per al nostre hort. En el moment de garbellar el compost hem observat tots els insectes que hi podem trobar i que ens ajuden en el procés de separació de residus, ja que ens hem trobat matèria inorgànica. Finalment hem incorporat el compost resultant a les plantacions d’hort d’hivern que vam iniciar el primer taller.
  • Taller de música: mostrem la FLAUTA i parlem d’aquest instrument; com es toca…
    Què es toca com una guitarra, o com un violí? (gesticulant l’acció).
    La caixa màgica, gesticulant amb les mans fent caixeta amb elles per que es mantinguin en silenci.
    Tocar la cançó de «Cargol treu banya» amb la flauta i que els infants endevini de quina cançó es
    tracta. Presentem les TITELLES. Què podem fer amb les titelles? Conte, teatre, circ… Cantem la cançó «Els petits bonics titelles». Treballem ritmes ràpids i lents.                                                                                                                                                                                                                                                                                   CLIQUEU SOBRE LA FOTO

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>