PRIMERA RODA DE TALLERS A LA COLLA PETITA

La setmana passada vam acabar la primera roda de Tallers a la Colla Petita i tal com us vam explicar a la reunió de famílies, els realitzem tres dies a la setmana (dilluns, dimecres i divendres al matí), amb grups internivells i ràtios reduïdes.

Els tallers és una metodologia de treball que es caracteritza per la investigació, l’aprenentatge per descobriment i el treball en equip que, en el seu aspecte extern, es distingeix l’ús de material especialitzat d’acord amb el tema tractat.

Els tallers que hem realitzat aquesta primera roda han estat:

. Taller El Restaurant: ens endinsem en un ambient on es potencia l’expressió oral i la lectoescriptura espontània, tot a través del joc.

. Taller Plàstic: hem descobert la Yayoi Kusama, una artista japonesa a la qual li agraden molt els cercles. Com la Yayoi pinta quadres i fa escultures de carabasses, hem decorat carabasses de veritat i n’hem pintat una.

. Taller Aula Fosca: a l’Aula Fosca hem fet taller de “Fluorescència”. Aquest taller consta de quatre espais formats cada un d’ells per 4 infants. El primer espai consisteix a pintar de manera lliure amb pintures, colors i retoladors fluorescents al paper d’embalar penjat a un espai de l’aula. El segon espai tracta d’observar i manipular els materials fluorescents oferts. Al tercer espai es manipula amb la plastilina fluorescent  i finalment el quart espai es tracta d’experimentar amb colors i retoladors fluorescents en un paper.

. Taller Jocs Matemàtics: aprenem a partir de tres jocs de taula diferents. El memory, el dòmino i el puzzle gegant. Durant la sessió passem als tres espais, de manera que juguem totes i tots als tres jocs.

. Taller Aula Viva: iniciem aula viva seguint les passes de la bona pagesa. Netegem l’hort de fulles i plantes, aportem el compost que fem a l’escola, plantem i reguem. Faves, espinacs i bledes ja les tenim sembrades i les primeres comencen a despuntar amb el bon temps.

. Taller de Música: fem activitats que impliquen treballar la discriminació auditiva, aprenem i coneixem les diferents qualitats del so (fort/fluix/agut/greu) i toquem instruments de petita percussió interpretant-les. presentem i toquem el piano diferenciant la part aguda i greu del teclat. Gaudim cantant i interpretant cançons i danses com “Tot sona”, “El fort i fluix”, “En Jan petit”, “Els instruments” o “L’hora de fer música”.

. Taller d’Emocions: Parlem de quines són les emocions que ens fan sentir els contes i quins són els personatges més famosos dels contes per acabar parlant del llop i de l’estigmatització que té als contes. Després visualitzem el conte “L’ovelleta que va venir a sopar” en el que s’hi reflecteixen totes les emocions a treballar. Es parlarà de la introducció que hi ha prèvia al conte, on es comenta del maltractat que està el llop als contes i que no és tan dolent com el pinten, se’ls farà entendre de la importància del llop com a animal i del respecte que se li ha de tenir.
A continuació els nens i nenes miraran el conte i després parlarem de les emocions que hi han sortit.

.Taller d’Experiments: Al taller d’experimentació treballem el mètode científic. En aquest taller treballem el pes: un cop “vestits” de científics i a partir de diferents objectes fem hipòtesis a veure què pot pesar més i que pot pesar menys… Mostrem la balança a l’alumnat, ensenyem com funciona i a partir d’aquí per grups, experimenten. En acabar, traiem conclusions i descobrim quin és l’objecte més pesat i el més lleuger.

. Taller Let’s Move: comencem la sessió escalfant el cos amb cançons. Juguem amb papers de diaris i tirem el dau de colors per realitzar diferents accions. Ja per acabar, ens relaxem abans de ballar la cançó de comiat.
I tot en anglès!

CLIQUEU A LA IMATGE PER VEURE LES FOTOS