Dia de l’Alimentació Saludable

El passat diumenge 16 d’octubre es va celebrar el dia de l’alimentació saludable. Donat que els alumnes de 4t de cicle mitjà han estat treballant el tema de l’alimentació, vam decidir donar un pas més enllà i en motiu d’aquest dia, dissenyar el nostre menú saludable d’un dia. Aquest el vam fer extensiu a tota l’escola i families.

descarga-1

MENÚ:

• ESMORZAR: Llet o suc natural i cereals o galetes maria. (Recorda incloure fruita a l’esmorzar o mig matí)
  • MIG MATÍ: Entrepà (pernil, formatge)
  • DINAR: Macarrons amb tomata, pollastre a la planxa i amanida, 1 peça de fruita.
  • BERENAR: 1 peça de fruita i iogurt.
  • SOPAR: Sopa de brou de pollastre i salmó amb xampinyons, iogurt o got de llet.

També vam el·laborar un decàleg sobre alimentació saludable. Uns consells que segur que os aniran d’allò més bé.

1. Menja saludable amb una dieta equilibrada i variada
    • Menja 5 racions de farinàcies (pa, patata, pasta, arròs…)
    • Menja 5 racions de fruites i hortalisses al dia.
    • 2 o 3 racions de lactis (llet, formatge, iogurt…)
    • 2 racions de proteics (carn, peix, ous…)
    • Ocasionalment menjars superflus (llaminadures, embotit…)
  2. Respecta la piràmide alimentària.
  3. Menja cinc àpats al dia: Esmorzar, mig matí, dinar, berenar i sopar.
  4. Menja les racions adequades a la teva edat, pes i alçada.
  5. Beu molta aigua. És el millor refresc. Beu entre 1 i 2 litres d’aigua al dia.
  6. Menja saludable cada dia, no de tant en tant.
  7. Cuida’t i fes el teu menú saludable.
  8. No t’oblidis de rentar-te les mans abans d’un àpat així com les dents en acabar.
  9. Fes esport, t’ajuda a estar en forma.
  10. Anima als teus companys i família a menjar saludable.

Aquí teniu el recull de fotos de com hem anat elaborant  aquest dia: