DIA DE LA DONA I NENA CIENTÍFICA 3r

Aquest curs els nens i nenes de tercer estem llegint el llibre “La cançó del bosc cremat” dins el projecte “El gust per la lectura”, que organitza el Departament d’Educació i que té per objectiu la formació de bons lectors i lectores, dinamitzant la lectura d’obres literàries seleccionades segons el nivell lector. Aquest curs el tema del concurs és “Mil i una històries d’arbres” sota el tema Ecologia i Literatura, amb la lectura d’aquest llibre, volem aprofundir en la importància dels boscos en el manteniment de l’ecosistema i com a pulmó verd per a l’equilibri de la vida al nostre planeta.

Aquest és el tema que ens ha fet conèixer la història de la científica Anna Rey (1966), una biòloga que ha dedicat la seva carrera científica a investigar els boscos. A la web del Museo Nacional de las Ciencias Naturales, que és seu lloc de treball, expliquen a través d’un conte com, aquesta passió pels boscos ve de molt enrere, quan encara era una nena.

El conte explica la història d’una nena l’Anna, que com que li agradaven molt els boscos, decideix dibuixar-ne un a la paret de la seva habitació i tapar-lo amb uns pòsters d’unicorn per tal que els seus pares no la descobreixin. Poc a poc el mural es va fent més gran i ocupa totes les parets de l’habitació però s’adona que el bosc perd intensitat en el color, tot i això ella segueix el seu mural.

Un nit, escolta unes paraules màgiques que la transporten a aquell espai que havia pintat. Un cop a dins del bosc,  pot passejar pels escenaris que ella mateixa havia creat. De sobte, arriba a un precipici i les paraules d’una sequoia fan que s’adoni que els arbres estan desapareixent perquè no tenen suficient llum. Després d’això, tot i que té por del que diran els seus pares, decideix treure els pòsters d’unicorn que no deixen passar la llum als arbres del seu bosc. Quan ho veuen els pares queden encantats. A partir d’aquell moment l’Anna, amb el permís dels pares, comença a experimentar i estudiar els arbres fins a ser una biòloga preocupada pels boscos i el canvi climàtic.

Després d’escoltar la seva història hem parlat de com les coses que ens apassionen i ens agraden de petits poden tenir a veure amb els nostres treballs, un cop ens fem grans. També hem comentat la importància que hi hagi científiques que es dediquin a l’estudi dels boscos que són molt importants per a la biodiversitat.

Aquest treball, que hem dut a terme el Dia de la Nena i Dona Científica de manera coordinada a tota l’escola des de fa tres cursos dins el projecte #steamcat, té per objectiu mostrar als nens i nenes, curs rere curs, referents científics femenins per tal que aquest fet es normalitzi dins la nostra societat.