A 5è, DESCOBRIM L’ESPERIT EMPRENEDOR A TRAVÉS DE LA PERSPECTIVA RURAL. ENTREVISTEM A Gerard Balp

El passat dilluns, l’alumnat de 5è, i dins del projecte FER van tenir l’oportunitat d’entrevistar a un emprenedor rural veí de Miralcamp, en Gerard Balp, amb una llarga història en el sector agrícola i ramader.

En Gerard, ens va explicar que, juntament amb el seu germà, gestiona una petita empresa familiar que s’ocupa de l’agricultura, especialment de la producció de pomes i peres, i de la ramaderia, amb un cicle tancat de granges de porcs. Amb més de trenta treballadors, la seva empresa és un exemple viu de com l’emprenedoria pot florir en els entorns rurals.

Durant la nostra conversa, el Gerard va compartir la seva visió personal sobre l’emprenedoria des del sector primari i va destacar el valor de l’educació i del constant aprenentatge en el sector laboral: “L’estudi i l’adquisició de coneixements són fonamentals per poder prendre decisions informades”.

A més, va abordar els reptes que enfronta el sector agrícola, com la sequera i les plagues de conills, i com la seva empresa s’ha adaptat a aquests desafiaments. Una de les estratègies clau és la producció de cereals per alimentar els seus propis porcs, reduint la dependència de tercers.

El Gerard va escoltar amb interès les nostres idees sobre les característiques que considerem essencials en un bon emprenedor rural. Vam destacar la necessitat de tenir una actitud oberta al canvi, la capacitat de resiliència davant dels desafiaments i saber escoltar i ser creatius.

El més emocionant va ser quan en Gerard ens va convidar a visitar la seva granja de porcs d’engreix. Proposta que s’ha acollit amb entusiasme, veient-la com una oportunitat per aprendre de primera mà sobre la gestió d’una empresa agrícola i ramadera.

Aquesta entrevista ens ha mostrat com l’emprenedoria pot prendre moltes formes, especialment en els entorns rurals i de possibilitat que ens ofereix la nostra comunitat local per aprendre dels seus membres més experimentats.

Estigueu atents per a més actualitzacions sobre les aventures del projecte FER i les nostres exploracions de l’emprenedoria rural.

Si voleu veure alguna imatge de l’entrevista, cliqueu a la nostra amiga FER!