Benvinguda al nou curs escolar

Benvolgudes famílies,

Estem a les portes d’un nou curs, complex, que genera inquietuds, pors i inseguretats, per la situació excepcional de pandèmia que vivim a nivell mundial. Aquesta por no ens pot paralitzar. En tot cas hem de convertir la por en respecte.

Tot i que som conscients que el risc zero no existeix, el pitjor que pot passar és que els nens i les nenes estiguin tancats a casa. En aquests moments l’escola té un paper molt important pels infants, les famílies i la societat en general. És l’hora de normalitzar el dia a dia, de normalitzar la tornada a l’escola.

L’escola no és menys segura que qualsevol dels llocs on heu estat aquest estiu o de les extraescolars i altres activitats que fareu. Si més no, és igual de segura. Nosaltres intentarem adoptar totes aquelles mesures que la facin el màxim de segura possible. I, malgrat totes aquestes mesures, possiblement hi hagi algun contagi. En aquest cas, haurem de ser capaços de donar una resposta ràpida, sempre amb l’acompanyament del Departament d’Educació i del Departament de Salut.

Us volem fer saber que s’han creat unes estructures de coordinació entre els Departaments d’Educació i de Salut, a nivell de tot Catalunya i a nivell territorial. Això no eximeix de la presa de decisions. Si cal, s’hauran de prendre decisions, sense por a equivocar-nos.

Nosaltres hem treballat bona part de l’estiu, elaborant el Pla d’organització bàsica, que us fem arribar, a través del blog. És molt important que el llegiu. És un document  viu, que és revisable permanentment, en funció de l’evolució de l’epidèmia. Us anirem notificant aquestes modificacions també a través del blog.

Per últim, dir-vos que els mestres hem preparat el nou curs amb molta il·lusió, com fem cada any i amb moltes ganes de retrobar-nos. Serà un retrobament amb mesures, diferent, però esperem que ben aviat l’escola torni a ser l’escola de sempre.

És el moment de la responsabilitat i de la confiança. De l’actitud de cadascun de nosaltres depèn l’èxit de tirar endavant.

Per últim, volem agrair a l’Ajuntament de Manlleu el suport per posar l’escola a punt, adequant entrades i ampliant el servei de neteja, per exemple.

Res més, dir-vos que més que mai, tot l’equip de mestres estem a la vostra disposició per aclarir-vos dubtes i per ajudar-vos en el que calgui.

Desitgem a tothom molta salut i encerts!

Que tinguem un bon curs!

L’Equip de mestres