PROJECTE GEP

GRUP IMPULSOR INS ANTONI POUS – ESCOLA POMPEU FABRA

 

El darrer 13 de desembre vam viure una molt bona experiència d’intercanvi de GEP  amb l’INS Antoni Pous de Manlleu. Durant el curs 2018-2019  tant l’Institut com la nostra Escola  vam  començar el   programa  GEP  (Generació Plurilingüe)  d’innovació pedagògica del Departament,   amb  la participació d’un  equip  impulsor  integrat  per  diferents  docents  i l’Equip Directiu.  Aquest programa  té com a finalitat millorar la competència en llengües estrangeres de l’alumnat, mitjançant  la  incorporació  progressiva  de  l’ensenyament de llengües    estrangeres   curriculars  ( en  el  nostre  cas,  l’anglès )   en  matèries    no lingüístiques mitjançant la metodologia AICLE ( Aprenentatge Integrat  de  Continguts en Llengua   Estrangera),  i   altres  metodologies  diversificades.  Després  de cinc  anys   de participació en el programa el  grup  impulsor  vetlla  perquè en els   centres    es   segueixi treballant mitjançant el projecte GEP. 

El grup Impulsor de l’Escola Pompeu Fabra i L’INS Antoni Pous, el formem   tres mestres i tres professors, juntament amb  els  òrgans  de  Direcció,  però la   trobada va ser  amb  la Mònica Peré Bigas i jo mateixa Yolanda Vilà amb alumnes  de segon d’ESO  i  alumnes de cinquè de Primària. L’intercanvi va ser molt enriquidor, els alumnes ens van presentar   un tema sobre la Salut “Being Healthy” molt interessant. I van utilitzar diferents metodologies i a més a més les ICT’s  que són les  noves  tecnologies,  ens varen  fer  diferents  Kahoots. Estariem molt contents que aquesta trobada Escola-INS es consolidés  si fos  possible any darrera any!!

Els objectius del projecte GEP són els següents:

  • Consolidar la tasca iniciada amb el programa GEP, utilitzant la llengua anglesa en matèries no lingüístiques per millorar la competència de l’alumnat en aquesta llengua.
  • Promoure la formació dels i les docents del centre en llengües estrangeres i en metodologia AICLE.
  • Reconèixer, visibilitzar i promoure les diverses llengües presents al centre i a l’entorn.
  • Ampliar i consolidar l’equip de docents que participen en el projecte GEP+, abastant cada vegada més matèries i més cursos, tant a l’Escola Primària, com a l’ESO com en cursos posteriors.
  • Promoure la participació i la implicació de tota la comunitat educativa en el projecte plurilingüe del centre.

 

 

Els alumnes de sisè durant aquest primer trimestre han experimentat amb la llum i el so ¨Light and Sound”.

Cliqueu la imatge per visualitzar les fotografies.

 

 

Treballem els òrgans del cos Humà! Els alumnes de cinquè experimenten amb el sistema digestiu, respiratori, excretori i circulatori!

Cliqueu la imatge per visualitzar les fotografies.

CURS 2021/22

NOUS HORITZONS EN L’ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LES LLENGÜES!

Aquest any  engeguem amb molta il.lusió el  quart curs de GEP a l´escola!! Durant aquests tres anys de formació s’ha augmentat la presència de la llengua anglesa a l’escola, per tal de fer-la més funcional i significativa. També hi ha hagut un augment de la utilització de les noves tecnologies. S’ha promogut  una metodologia basada en la pràctica oral, millorant l’expressió i comprensió oral en anglès de l’alumnat. S’han portat a terme  canvis metodològics; aprenentatge integrat de la llengua en els continguts de les matèries,  es cedeix  el protagonisme a l’alumne, es treballa per projectes amb dinàmiques diverses, aprenentatge interdisciplinari (aprenent d’una manera globalitzada) i sobretot l’aportació de les neurociències a l’aprenentatge de les llengües “Brain and Education Science” s’aprén “fent”! Des del projecte de GEP es potencia el “pensament” i el llenguatge, perquè és  un instrument per la vida. Sempre treballarem en equip per aprendre tots junts i enriquir-nos uns dels altres!!!

GEP 3

Formació tercer any

clica a sobreLight And Sound 3rd Grade Science

 

Aquest curs   2020/21 és  el  tercer que   l ‘Escola  Pompeu Fabra forma part del GEP (Grup   d’Experimentació per al Plurilingüisme) . La  nostra  experiència és  molt positiva  i  resulta  molt engrescadora per als   alumnes. Durant el primer i segon any de GEP es  van   elaborar dos   Google  Sites que estan penjats en aquest mateix blog.   L’objectiu   principal és la  innovació i millora competencial en llengües estrangeres , que es concreta  amb la introducció de  l’anglès en matèries  no   lingüístiques  seguint la metodologia   AICLE (Aprenentatge Integrat de   Llengua  Estrangera i  Continguts) i   impulsant  la   creativitat i el pensament crític dels alumnes. Com a tancament del programa aquest curs es presentarà una memòria amb el recull de totes les tasques portades a terme.

 

 

GEP 2

Formació de segon any

L’objectiu de la formació de 2n any GEP és aprofundir en la metodologia AICLE per tal de capacitar els docents per elaborar i implementar projectes competencials en anglès en matèries i àrees no lingüístiques,  tot integrant-hi  les TIC. Formació complementaria associada al programa  d’innovació  Generació  Plurilingüe: el Departament ofereix l’activitat Fostering oral expression  in the classroom, consistent en un cicle de conferències al voltant de l’expressió oral en anglès. Aquesta  acció formativa va dirigida al  professorat de centres  participants  en el  programa   Generació Plurilingüe i, en general, al professorat de llengua anglesa o d’àrees en anglès, de tots els nivells educatius. Igualment, el  Departament  ofereix  formació    complementària en  intercomprensió avaluació en un context plurilingüe i altres continguts relacionats amb la formació del projecte.

Estructura del programa GEP 2n any:

  • FORMACIÓ GEP 2
  • IMPLEMENTACIÓ A L’AULA
  • RECOLLIDA DE RESULTATS

 

Clicar a sobre la imatge.

GEP -CLIL

El GEP (GENERACIÓ PLURILINGÜE) és  un  programa  plurilingüe impulsat pel Depertament d’Educació. La nostra escola formarà part d’aquest programa d’innovació durant els cursos 2018-2019, 2019-2020 i 2020-21.

L’objectiu principal d’aquest projecte és  augmentar la   competència lingüística en llengües estrangeres dels nostres  alumnes.    Aquest objectiu   l’aconseguirem    incrementant   l’exposició  a   la   llengua anglesa des d’altres àrees no lingüístiques. En el nostre cas, des de l’àrea de Naturals (Natural Science) i Educació Visual i Plàstica (Arts & Craft).  El   GEP s’incorporarà  també   al  projecte  lingüístic   del centre.

 

PROJECTE GEP2   Curs 2019/20 .  Natural  Science “Learn  and  Share”   5Th   grades.

“HEALTH AND PREVENT DISEASES” projects. Plurilingual project in our School.Project Based Learning. Designing our projects.  Let’s help our students to communicate!! Sharing their experiences. Final product :Videos and Powerpoints. Pair or group work is encouraged!!!

Aquest curs 2019/20 la nostra escola participa en el segon any de GEP2 amb assessorament i formació des del Departament d’Educació, ampliant el projecte  GEP (Generació Plurilingüe) a cicle superior a cinquè de primària, introduint unes noves unitats didàctiques i uns nous ítems avaluatius, els quals s’han incorporat en els informes dins l’àrea de C. Medi. (Natural Science). Aquests tres temes que es treballaran, formen part del Currículum de C. Medi Natural de 5è els quals s’han impartit en Llengua Anglesa. Un terç de les hores de medi es fan en llengua estrangera. Un dels objectius proposats és millorar l’aprenentatge de la llengua anglesa de l’alumnat a primària i incrementar el temps d’exposició de l’alumnat a la llengua estrangera.

PROJECTE GEP 1 ( CURS 2018/19) LEARN AND SHARE POMPEU FABRA SCHOOL

Aquest any la nostra escola s’ha afegit al  Grup d’Experimentació per al Plurilingüisme (GEP). El GEP 1 és un projecte que ofereix orientacions, assessorament i formació als centres que hi participen, amb l’objectiu que incorporin i sistematitzin estratègies de treball integrat de continguts i llengua estrangera (Anglès), per incrementar el grau d’exposició dels alumnes a la llengua estrangera i per introduir pràctiques de gestió del coneixement en diverses llengües en la docència.

La participació en el programa comporta la fixació d’uns objectius i actuacions que queden recollits en el Projecte educatiu del centre i en el Projecte lingüístic,  que es desenvoluparan durant tres cursos escolars.

Aquest any el projecte es comença a introduir a  Cicle Superior amb la idea d’anar-ho ampliant.

El coneixement i l’ús de diferents llengües ha esdevingut una necessitat fonamental i un dret per als ciutadans d’una societat global com la nostra. El coneixement d’una o més llengües estrangeres, a més de les oficials i/o pròpies de l’individu, garanteix l’adquisició dels processos d’aprenentatge i la millora contínua de l’aprenent.

L’ús de diferents llengües estrangeres per a accedir al coneixement és una pràctica que l’individu ha de desenvolupar des d’edat escolar per tal d’establir les bases que li permetran aprendre qualsevol llengua de forma eficient. Així doncs, es recomana que a les aules, els continguts de les diferents àrees es treballin mitjançant la utilització d’una tipologia de textos variada, emprant fonts i recursos diferents i sense limitació en l’ús de les llengües.

Us  anirem mostrant a través d’aquest enllaç diferents activitats en aquest projecte.

 

        En aquest segon Power Point es pot veure el recull de tots els treballs realitzats pels alumnes de 6è A i 6è B. Els discents han elaborat projectes compatencials en anglès en una matèria i àrea no lingüística tot integrant-hi les TIC. Un dels objectius que ens hem proposat per aquest curs és millorar l’expressió i comprensió oral en anglès de l’alumnat i augmentar la presencia de la llengua anglesa a l’escola, per tal de fer-la més funcional i significativa. Hi apareixen unes fotos del CAP de Manlleu d’una sortida que es va fer aquest primer trimestre, la qual vam aprofitar en aprofundir en aquest projecte de “Nutrition”.

 

 

 

HOW TO MAKE A FIRE SNAKE? ” COMBUSTION EXPERIMENT”

A fire snake, also referred to as a black snake or sugar snake, is a classic science experiment we do right in our class using a baking soda and sugar mixture and a fuel to ignite the reaction. When the baking soda gets hot, it makes carbon dioxide gas. The pressure from this gas pushes the carbonate from the burning sugar out, producing the snake reminiscent of popular intumescent fireworks. This food-based chemistry experiment is not to be confused with the carbon snake, which uses concentrated sulfuric acid instead of baking soda. In either case, don’t eat the resulting snake, and only touch it once it has cooled completely!!!