Projectes musicals

A l’escola treballem la música d’una manera completament vivencial, des que iniciem l’etapa a I3, fins acabar la primària a 6è. Durant tota l’etapa educativa, vivim la música a través de les cançons, les danses, els contes, les històries, les audicions i els instruments, tenint molt en compte la pràctica instrumental.

Ens guiem molt per les festes i tradicions que celebrem, de tal manera que relacionem aquestes dates amb els continguts que es treballen, així podem gaudir de la música d’una manera més significativa.
Des que iniciem el curs, la primera festivitat que celebrem és la Castanyada, on tota l’escola la celebrem amb danses. Tots els nens i nenes d’educació infantil preparen unes danses de Castanyada, i la resta de la primària ho treballem mitjançant el moviment, ja sigui amb danses o amb l’expressió corporal.

Més endavant arribem al Nadal, on gaudim preparant un concert de Nadal per a totes les famílies. El preparem amb moltes ganes i esforç, cantant cançons i creant petites coreografies per obtenir un bon resultat pels concerts.

Quan comencem el segon trimestre, i per tant el nou any, ja ens trobem amb el Carnaval. Aquesta festa és molt esperada per tots i totes, ja que la vivim amb una rua. A part del treball artístic que comporten les disfresses, els nens i nenes de 5è tenen un gran repte musical: fer una batucada. Mitjançant instruments de percussió, treballem per aconseguir una batucada que dóna inici a la rua. A més, aquesta rua va acompanyada d’unes coreografies que treballem amb tots els nivells educatius.

Al final de curs, els nens i nenes de 5è preparen una cançó de comiatpels alumnes de 6è. La treballem versionant-ne la lletra i fent-ne tot el procés de gravació! A més, els grups de 6è preparen unes danses per classes que representen davant de la resta de l’escola.

A part d’aquestes festivitats, a l’educació infantil, concretament al nivell d’I5, es fa un conte musicat. Incorpora molts elements com la teatralització, la dansa, el moviment, la pràctica instrumental, la dramatització, l’expressió corporal… És un projecte molt enriquidor, globalitzat i transversal.

A Cicle Inicial, els nens i nenes de segon participen en una activitat anomenada “Manlleu porta cua”. Cedeixen 3 pianos de cua a la població i, com a escola, podem anar a tocar-los. Des de l’aula n’aprenem els aspectes més bàsics i rellevants per poder aprendre a tocar el piano d’una manera molt simple. A més, realitzant l’activitat, estem acompanyats d’un pianista que ens deixa tocar el piano lliurement mentre ell ens improvisa unes cançons!

Quan arribem a tercer, ens inscrivim a la trobada de corals. Consisteix en trobar-nos diferents escoles per cantar cançons, normalment seguint un fil conductor i una temàtica proposada. Cada grup es prepara unes cançons que cantarem davant la resta de les escoles participants. Gaudim molt, també, preparant les coreografies

La pràctica instrumental al Cicle Superior és un element clau. Destinem una hora setmanal a fer un desdoblament de música i robòtica, d’aquesta manera podem treballar una hora setmanal amb tot el grup sencer, i una hora amb mig grup. A cinquè, durant aquest desdoblament, aprenem a tocar la flauta, i a sisè l’ukelele. Ambdós instruments ens ajuden a concentrar-nos i a tenir sentiment de grup, a treballar el ritme i la intensitat, a reconèixer visualment les col·locacions a través d’un dibuix i d’una representació gràfica de l’instrument… A més, practicar amb mig grup fa que l’ambient de treball sigui molt més còmode i tranquil per a l’aprenentatge d’un instrument.