Història

SITUACIÓ I ENTORN

Manlleu és un municipi de la comarca d’Osona situat en gran part a l’esquerra del riu Ter. És una ciutat amb una important tradició industrial, agrícola i ramadera.
Actualment el nombre d’habitants es situa al voltant dels 20.000 i és un fet destacable el percentatge de població nouvinguda.
L’escola Pompeu Fabra està situada a la part de llevant de la població, just al llindar del casc urbà i, concretament, en l’illa que queda definida entre la carretera de Roda i la d’Olot. És una
escola oberta a l’entorn natural, donat que el solar limita amb zona rural.

Història:

Curs 1982-83: Es posa en funcionament l’escola Pompeu Fabra. Es fa tot l’ensenyament en Català. A l’escola funcionen els cursos següents: P4, P5, 1r i 2n, 3r i 4t, 5è, 6è i 7è (hi ha 7 nivells i 142 alumnes en total).
Curs 1985-86: Un grup per curs, de P4 a 8è.
Curs 1993-94: S’inicia una segona línia a l’escola (comencen dos grups de P3) .
Curs 2000-01: Ampliació de l’edifici principal del centre i construcció d’un nou edifici destinat a ubicar l’Educació Infantil.
Curs 2002-03: Comencen 3 grups de P3 a l’escola. A partir d’aquest moment, l’escola tindrà grups triplicats en diferents moments, degut a l’increment de població.
Curs 2014-15: Comencen dos grups a P3 i l’escola ha de tendir a dues línies d’escolarització.