La granja de l’escola

La granja del Pins del Vallès és un tret distintiu que fa especial l’escola, així doncs aprofitem per recolzar d’una manera vivencial i experimental el currículum educatiu al llarg de l’educació infantil i primària.

En les diferents etapes l’alumnat anirà coneixent des de les coses més simples de la granja a intentar entendre com es gestiona una petita granja en la seva globalitat. Amb l’objectiu que coneguin els animals de granja, les seves característiques, el seu manteniment i com portar-ho tot.

L’objectiu principal d’aquesta activitat sempre serà el de fomentar el respecte i l’estima cap als animals i el de assumir la responsabilitat de tenir-ne cura.

Educació Infantil: En aquest cicle a partir d’un animal amic, volem conèixer mes a fons aquest animal, com és el seu cos, que menja, com viu, etc. Sempre observant i experimentant amb ells.

Cicle Inicial: Aprendre les diferents classificacions a partir dels animals de granja i com aquests s’adapten al seu medi.

Cicle Mitjà: Assumir la responsabilitat de neteja i manteniment de la granja i entendre el seu funcionament econòmic i relacionar-ho amb altres àrees d’aprenentatge.

Cicle Superior: Entendre la necessitat de les granges al llarg de la historia i el seu funcionament global, i reflexionar sobre la situació actual del nostre sistema alimentari.