SORTIDA A L’ERMITA DE LA SALUT

Divendres 1 de juny els alumnes, monitores i professors de cicle inicial vam anar a l’Ermita de la Salut construïda al peu de la muntanya del Puig Madrona. El cim, de 341m i situat dins la serra del Collserola, forma part del municipi del Papiol. A la part més alta hi ha una torre de vigilància d’incendis de 16m d’alçada, i al seu peu hi ha l’Ermita de la Salut. L’ermita, pre-romànica i romànica, acuradament restaurada i ben conservada, representa el millor romànic de la serra.

Tan bon punt els autocars van deixar-nos al punt d’inici, vam emprendre el camí que segueix fins la masia de Can Montmany, situada a la falda del Puig Madrona i datada del segle XVI. És la masia més important de tot el terme de Valldoreix.
Un cop a la masia vam agafar el camí de pujada que ens quedava a mà dreta, fins arribar al camí ample. Seguint aquest camí, també de pujada, vam arribar a l’Ermita de la Salut.

A l’esplanada de l’ermita vàrem esmorzar i jugar una estona. Tot seguit vam emprendre el camí cap a la torre. No vam trigar massa més de mitja hora a fer el cim ni vam agafar masses dreceres, però al ser un tram del recorregut amb un desnivell elevat alguns de nosaltres ens ho vam haver de prendre amb més calma. Tot i així l’esforç va valer la pena. No tots els dies podem caminar per les pinedes més ben conservades de la serra ni apreciar les excepcionals vistes del mirador del Puig Madrona. En dies clars podem distingir la presència dels Pirineus com a teló de fons o el mar si mirem cap a la zona del Prat de Llobregat.

De tornada a l’ermita vam dinar. En acabar vam passar la resta de l’estona jugant a buscar insectes i fent cabanes per l’esplanada. El temps va passar molt ràpid i arribà l’hora de tornar. Va ser una experiència molt maca que de segur algú la repetirà amb la família.