PROJECTE SOL LEWITT

El curs passat , els nens i nenes del Cicle Inicial , van començar un projecte  de caire globalitzat a partir de l’obra de l ‘artista Sol Lewitt. Una de les vessants de treball d’aquest artista és la pintura mural. La nostra escola  disposa de moltes parets  buides i vam decidir pintar-les tot inspirant-nos en aquest artista.  La visita al CaixaForum a Barcelona ,on tenim la sort de poder gaudir d’un dels seus murals ( “Splat”) , va ser l’inici d’aquesta aventura . La sessió la va portar una ballarina que va convidar als infants a moure el cos tot seguint les línies de l’obra d’art .

A l’escola , cada classe va triar un mural i va començar la feina d’indagació, observació , percepció i creativitat en cadascuna de les obres . Algunes convidaven a un treball de caire matemàtic on els nens i nenes van treballar amb diferents estris ( regle , compàs,..) elements de geometria . Els grans van ser els que van ensenyar als petits com fer servir estris com el compàs. El treball d’una de les obres va anar dirigit més cap a  l’estudi dels polígons  intentant encaixar-los dins d’un rectangle. L’expressivitat de les línies segons si són més corbes i suaus o més rectes , nervioses i dinàmiques  va provocar converses on es relacionava la tipologia de les línies amb les emocions . Interessants converses davant de les obres , escrits on els infants explicaven el que veien  i el que  sentien van ser moments que van ser presents a  totes  les aules.  Havent triat el projecte guanyador de cada classe , ens van confinar a casa per la pandèmia de la Covid19.

Aquest curs hem posat fil a l’agulla i hem reprès el projecte . Els mestres han estat els encarregats de dibuixar els murals guanyadors   a escala a les parets . Els nens i nenes han pogut pintar el mural  escollit  a cada  classe a les parets del nostre pati .

La nostra escola s’ha omplert de colors vius i d’obres d’art de gran format ..

El vídeo vol explicar tot el procés de treball que hi ha al darrera  de la  pintada d’aquests murals . Té una durada de quasi 10 minuts on hem intentat plasmar la majoria de situacions i moments  que vam viure .

Gaudiu-lo!