Inaugurem els escacs gegants del Pins del Vallès

Fa molts anys enrere, a la zona de la Pineda de l’escola es va construir un tauler d’escacs molt peculiar… un escaquer gegant!!! Tan gran, que es van haver de col·locar dos baguls de fusta al costat per guardar les peces, que eren molt grosses.

El joc dels escacs, des de la seva aparició fa ja diversos segles, ha estat denominat com a joc, com a esport, com a filosofia, com a art i fins i tot com a ciència, i no només desenvolupa moltíssimes capacitats (com la concentració, la memòria, la reflexió, el càlcul, l’atenció, etc.) si no que als infants els hi encanta jugar!!!

Amb l’ús i el pas del temps, es va anar esborrant la pintura de l’escaquer i es va deixar de jugar. Per aquest motiu, les nenes i els nens de 6è el van repintar de nou i la setmana passada li van fer l’acte d’inauguració i presentació que es mereix aquesta restauració i aquest joc.

Van venir molts grups a veure la inauguració, per parts i en diferents horaris, per poder gaudir de l’espai tranquil·lament, i al final de l’acte, a cada aula se li va lliurar una escultura de fang representant una peça del joc dels escacs, com a obsequi, que van fer els i les alumnes de 6è en grups, a l’aula.

Les opinions de les i els alumnes son molt boniques d’escoltar, i li atorguen encara més importància a aquest acte i a aquesta feina.

Aquí en teniu unes quantes:

6è A

May:  Ha estat molt divertit pintar i renovar els escacs, i m’ha agradat compartir-ho amb tota l’escola!

Martina:  Que els més petits vagin aprenent com es juga als escacs és una oportunitat per conèixer moltes coses, s’ha d’aprofitar!

Joan:  Encara recordo quan vam fer el TORNEIG D’ESCACS GEGANTS BOJOS.

Cristian:  M’ha agradat tornar-lo a pintar ha estat molt divertit.

Aina:  M’ha semblat perfecte fer fer la inauguració perquè els més petits sàpiguen què és i com s’hi juga.

6è B

És un joc estratègic que necessita molta concentració, és divertit i fàcil de jugar.

És lent, però divertit. Pot ajudar a agilitzar la teva ment

És un joc per pensar l’estratègia, entretingut i difícil.

6è C

Maya, Maria, Alba, Zoe:   Ens ha agradat molt pintar l’escaquer perquè ara molts nens i nenes estan aprenent i començant a jugar i ara s’aprofita molt més aquest espai!

Genís, Paula, Aina, Laia:  Ha sigut molt entretingut tornar a pintar-lo i molt divertit tornar-hi a jugar amb aquestes peces tan enormes.

Sònia, Adriana, Albert, Guillem:  El joc dels escacs és un joc divertit però a la vegada de paciència, i si ens saps jugar el gaudeixes molt!!

Andreas, Miguel, Sara, Clara:  Ens ha agradat pintar els escacs per així tornar a jugar-hi, distreure’ns i passar bons moments jugant en grup.