ELS NENS I NENES DE 1r VISITEN EL MACBA

La setmana passada tots els nens i les nenes de 1r , amb els seus respectius grups bombolla , van visitar el MACBA  a Barcelona . L’activitat , ” Com sona un museu?” , era guiada per artistes plàstics .Van oferir als infants l’oportunitat d’escoltar les parets i  les columnes del museu . També cercaven el so tot picant amb baquetes a les baranes o  amb les mans al terra … Quina diversitat de sons ! . Davant les obres d’art , al no poder-les  tocar , van produir  els sons que els suggeria les línies , els colors  i les formes  de les obres tot fent servir la seva veu . El cos també s’hi va sumar acompanyant el so amb el moviment . La dansa , la música i l’art  creaven   en un fet artístic , com una petita performance .

Per acabar se’ls va proposar ,  a partir d’uns tubs de plàstic buits ,   escoltar els sons dels seu cos ,dels companys  , del terra ,… i també el so  d’aquests tubs en moviment . Tot un espectacle visual al poder veure els diferents moviments dels tubs que generaven linies en l’aire . Com a cloenda , se’ls va oferir la possibilitat de crear , a partir d’uns petits pals  , una obra comú . Cada nen feia la seva aportació  tenint en compte la del company anterior  per aconseguir així una sola obra final.

Tot una experiència que tindrà continuitat a l’escola tant a nivell plàstic , musical  com  d’espressió corporal.