ARRIBA TIMIDAMENT LA TARDOR

Els infants porten a l’escola fulles granatoses , pellons,  castanyes … Tot i que l’estiu s’està allargant , tímidament la tardor demana entrar en escena .

Observem detingudament imatges de boscos amb colors ataronjats , ocres , vermells , grocs i marrons . Volem aconseguir aquests colors amb les pintures ; les barreges de colors fascinen als nens i nenes ; fan hipòtesis , proven i els aconsegueixen …

Què poden pintar amb aquests colors ?

Els proposem experimentar i treballar amb un material amb una textura singular … EL FANG . La humitat inclús la seva olor converteixen al fang en un material que proporciona una experiència sensorial molt potent . No tots els nens i nenes tenen sensacions agradables , a alguns els costa i no els agrada que se’ls assequi a les mans . Altres infants gaudeixen embrutant-se i notant la seva frescor . Pintem amb el fang diferents superfícies .

“El barro es el príncipe de los juguetes…porque no es naday puede serlo todo.” – FRANCESCO TONUCCI

Busquem noves tècniques i materials per oferir diferents opcions als infants per expressar-se.

Pintem ,  amb aquest colors de tardor , a sobre de l’acetat . Després ho estampem a la base de fang que ja s’ha assecat . Suggerim una tasca individual i també un gran mural.

Fa poc que hem començat el curs . En una sessió de valors vam tenir una conversa on els nens i nenes compartien amb els companys paraules boniques , desitjos per aquest curs . Van decidir escriure aquestes paraules en el mural .

Fem la proposta també als nens i nenes de les classes de 5 anys que s’animen  a pintar un mural  amb fang i a escriure paraules boniques.

La tardor continua essent un tema d’interès pels alumnes … Us ho anirem explicant!