VOLEU GAUDIR DE LA LECTURA A L’ESTIU?

“Recomanacions a la carta”

El projecte conjunt entre el Pins i el Joan Maragall

Volem gaudir de la lectura a l’estiu!

Amb el bon temps i unes llargues vacances, hi ha temps per fer de tot!

Aquest estiu, nenes i nens ens recomanaran els seus llibres preferits. Seguiu llegint i en trobareu un llistat elaborat pels dos cursos 4t de la nostra escola i l’escola Joan Maragall.

Al llarg del curs s’han intercanviat cartes entre els grups de les dues escoles. Van descriure la seva personalitat, el seu color i menjar preferit o, fins i tot, els jocs que no els agradaven.

A la carta recomanaven un llibre i les raons d’aquesta preferència. Dos mesos després, des del Maragall els van respondre les cartes i van recomanar-los més llibres.

Voleu conèixer algunes opinions?

L’Aleix del Maragall li diu a l’Àlex del Pins que no li agraden les lectures d’herois. Però li encanten les històries de por (Spiderwick) tot i que tindrà malsons i, potser, li “passarà a la vida real”.

Al David del Maragall li agraden molt els llibres de futbol i per això recomana a l’Albert Gol.

La Marina del Maragall li recomana a la Sara Set raons per estimar els teus pares. Ella va conèixer a l’autor, Jaume Cela, i diu que és molt divertida.

Al Jordi del Pins no li agrada el tomàquet, però li encanten els animals. Recomana El lladre d’entrepans i fa cinc cèntims de l’argument, però sense “fer de espòiler”.

La Júlia del Maragall avisa la Júlia del Pins que amb la Recerca dels tresors perduts de la col·lecció de Tea Stilton, no pararà “fins el final”.

La Mariana, del Maragall, està molt contenta amb la recomanació de l’Alba (Junie B. Jones i el autobús apestoso) i li recomana Junie B. Jones y el monstruo debajo de mi cama.

A la Marie també li agrada el bàsquet i el vòlei, com al Marc del Pins. Li recomana un llibre de misteri i aventura (Un bon embolic a Nova York).

El Pau, del Maragall, sap que al Miguel li agraden els còmics i li recomana els llibres d’en Tintín. Qualsevol, perquè tots són divertits.

L’Anna, del Maragall, no és tan moguda com la Maria, però és “súper ràpida”. Està convençuda que li agradarà el llibre d’en Jaume Cela, Set raons per estimar els teus pares, perquè s’identifica amb el protagonista.

Gràcies per crear aquest projecte!

Gràcies Maria Arredondo, bibliotecària del Joan Maragall. Va engegar aquest projecte amb la Comissió de Biblioteca del Pins.

Gràcies al professorat de 4t de les dues escoles per fer possible aquestes “Recomanacions a la carta”.

El proper curs continuaran aquesta activitat que ha estat tot un èxit. Nenes i nens han treballat la ressenya, la descripció, l’argumentació, i per descomptat, la lectura i l’escriptura. El nostre desig és fer una trobada entre aquests remitents i els seus destinataris després de les vacances.

Bona lectura a tothom i feliç estiu!

cartas (1)

cartas (2)

Aquí teniu el llistat de recomanacions

Les Col·leccions:

Les Cròniques de Spiderwick (Tonny DiTerlizzi y Holly Black). Col·lecció de 8 llibres

Gol  (Luigi Garlando).  Col·lecció de 52 llibres

El Club de les bambes vermelles (Ana Punset). Col·lecció de 7 llibres

Chica Vampiro , Col·lecció de 17 llibres

Diari de Greg (Jeff Kinney). Col·lecció de 14 llibres

Tom Gates (Liz Pinchon). Col·lecció de 30 llibres.

Harry Potter (J.K. Rowling):  La Càmera Secreta, El Misteri del Príncep i La pedra filosofal. Col·lecció de 7 llibres.

Tea Stilton: El Vaixell Fantasma, L’Agent Zero Zero K, Un bon embolic a Nova York, La recerca dels tresors perduts. La brúixola de les estrelles.  Col·leccions de 99 llibres.

Gerónimo Stilton: El reino de la faltasía:  El secreto del reino de la fantasía, El regreso al reino de la fantasía. Col·lecció de 13 llibres.

Isadora Moon i el castell Encant  (Harriet Muncaster).  Col·lecció de llibres (el 8è sortirà al setembre).

Los Futbolísimos  (Roberto Santiago) El misterio del portero fantasma, Col·lecció de 16 llibres.

Junie B. Jones (Barbara Park)  Junie B. Jones y el autobús apestoso,  Junie B. Jones y el pastel peligroso, Junie B. Jones y el monstruo debajo de mi cama.

Ottolina (Chris Riddell) Col·lecció de 4 llibres.

La diversión de Martina (Martina D’Antiochia)  Aventuras en Londres. Col·lecció de 5 llibres.

Querido Estupidario (Jim Benton). Col·lecció de 4 llibres.

La Perla (Wendy Harmer). Col·lecció de 24 llibres.

Perrock Holmes (Isaac Palmiola). Col·lecció de 10 llibres.

Sara i les golejadores (Laura Gallego). Col·lecció de 6 llibres.

Altres títols

El bandoler Setcoltells (Otfried Preussler)

Una mare per l’Owen (Marion Dane Bauer)

El lladre d’entrepans (Patrick Doyon)

Les bruixes (Roald Dahl)

El Zoo d’en Pitus (Sebastià Sorribas)

El somriure de la mort (R.L. Stine)

El domador de monstruos (Ana María Machado)

Uns dies amb Sir William, Set raons per estimar els teus pares, Va de cucs, Una mort salada (Jaume Cela)

Senyor Flat (Jaume Copons)

Los Whattsapps no son para padres  (V.A)

Salvatge  (Emily Hugues)

La Sara Pegues i el mural blau (Gisela Pou)

Intrépidas (Cristina Pujol)

Còmics

Tintin (Hergé) Col·lecció de 23 còmics.

Zipi y Zape (Josep Escobar) Col·lecció de 40 còmics.

The Spirit (Will Eisner) Col·lecció de 20 còmics.