Voleu conèixer la Carlota?

És la nova educadora agroambiental del Pins

Un grup d’alumnes de 5è i 6è han entrevistat la Carlota, la nova educadora agroambiental del Pins. L’Erola Agustín, la Júlia Marín, la Nora Bohigas, el Gerard Cárceles, l’Eloi Romera, la Mar Granell i la Marta Velasco ens presenten la Carlota per poder conèixer-la. En voleu un spoiler? És un encant!

Entrevista a la Carlota Gutiérrez, l’educadora agroambiental del Pins.

Com veus el projecte de plantar plantes a les baixades?

Quan vam estar parlant-ho amb les classes, es va arribar a la conclusió que era una cosa que s’havia de fer. Una magnífica idea.

Creus que pot haver-hi una altra solució?

Sí, però no seria agradable a la vista. És millor que les nenes i els nens no ho trepitgeu i així no es farà malbé.

En ser l’hort del col·legi tot natural i no utilitzar productes fabricats, quins avantatges té i quins desavantatges?

Hi ha molts avantatges: no intoxiquem animals, cuidem de la nostra salut i de la dels animals… En contra, hi tinc més feina perquè tot és natural i va més lent.

Com saps tota la informació sobre les plantes?…

Jo vaig estudiar biologia, la ciència de la vida i, a més, tinc molts anys d’experiència treballant amb plantes i horts.

Els animals de la granja mengen algun aliment que cultivem nosaltres?

Sí, els conills es mengen les fulles de les cols que plantem i també, a les gallines, els donem enciam.

Això fa que estiguin millor de salut?

Sí, perquè les nostres verdures són de cultiu ecològic i aleshores estem cuidant de la seva salut.

Les plantes que hi ha a l’hort són totes de climes mediterranis?

No. Les plantes de l’hort són de diferents climes però, com que les reguem i les cuidem, poden créixer. En canvi, les plantes que posaríem a les pujadetes haurien de ser mediterrànies, ja que no les podríem cuidar tant.

Què opines sobre les plantes que hi ha al cole?

Crec que el vostre pati en l’àmbit de vegetació és molt bonic. Té molts arbres i plantes, però jo hi posaria més arbres fruiters. El que em sembla molt estrany és que a cap lloc de l’escola hi ha un cirerer d’arboç, que és autòcton del mediterrani.

On compres les plantes?

Compro plantes al Totagro i a la Perpetuenca, que són agrobotigues. Però també vull començar a plantar amb les llavors que extraguem de les nostres plantes.

Tens alguna anècdota divertida sobre l’hort per explicar-nos?

Sí. L’altre dia unes noies estaven omplint unes regadores molt concentrades. Aleshores anaven a tancar la mànega i, en comptes de tancar-la, van obrir-la al màxim. Una de les noies va acabar xopa d’aigua fins dalt.

Què és el que més t’agrada de la teva feina?

M’agraden moltes coses, però la meva preferida és quan els nens i nenes apreneu coses noves sobre les plantes sense que us les ensenyi jo.

T’agrada treballar al Pins?

M’encanta. Estic molt contenta de treballar aquí amb tots aquests nens i nenes.