Projecte PINNOVA

INNOVEM EL TEMPS DEL MIGDIA

Coneixes PINNOVA el migdia?

És el projecte d’autonomia al menjador i de dinamització del temps de lleure del Pins.

Després de vacances, PINNOVA el migdia!

Voleu conèixer el nou PROJECTE PINNOVA el migdia?

El projecte PINNOVA el migdia vol donar unitat al temps del migdia i millorar la continuïtat amb el projecte de l’escola. En la seva consecució es pretenen diferents objectius:

• Donar continuïtat al projecte de l’escola treballant la responsabilitat, la participació, la mediació de conflictes o l’atenció a la diversitat, entre d’altres.
  • Donar continuïtat al Projecte d’Autonomia de les escoles bressol municipals.
  • Adaptar-se als canvis socials i a les seves necessitats i exigències.

PINNOVA treballa els dos eixos principals del temps del migdia:

PROJECTE AUTONOMIA

El foment de l’autonomia és un pilar o objectiu transversal durant tota l’escolarització. Des de P3, nenes i nens es corden la bata o tenen autonomia per anar al lavabo. A poc a poc, n’augmenta el grau segons les aptituds, habilitats o capacitats de cada infant. D’aquesta manera, se segueix la línia de les escoles bressols municipals i de la nostra pròpia escola durant l’horari lectiu.

Al menjador els infants van assolint petites responsabilitats realitzant determinades tasques de manera autònoma (parar i desparar taula, servir-se el menjar…). Totes aquestes tasques seran guiades pels educadors i educadores, els i les quals podran dedicar la seva atenció a vetllar pel bon ambient, per la responsabilitat, la convivència, el respecte, l’adequació de les racions, etc.

Des de l’AFA anirem explicant l’evolució d’aquest projecte que, al mateix temps, es desenvolupa a diverses escoles de Sant Cugat i rodalia. Animeu-vos a continuar el projecte a les vostres llars!

DINAMITZACIÓ DEL TEMPS DE LLEURE

L’espai privilegiat de la nostra escola ofereix grans oportunitats per al joc lliure. El temps del migdia pot ser font de conflictes i, al mateix temps, una bona oportunitat per a l’educació en valors i convivència. Una oferta variada i equilibrada d’activitats dirigides i semidirigides permet enriquir el temps de lleure de la canalla en àmbits de diversió i en les vessants d’aprenentatge.

Aquest projecte està dissenyat per implementar-se a mig termini. L’objectiu és complementar activitats dirigides actualment en funcionament amb activitats que ajudin a millorar les competències socials – tenint sempre en compte les propostes dels mateixos infants.

Esperem que PINNOVA el migdia col·labori positivament en l’educació de lleure de nens i nenes del Pins del Vallès. Compartiu aquesta experiència amb els vostres fills i filles! Serà una manera de conèixer com ho viuen i poder valorar la seva implantació de manera continuada y constructiva. Un projecte dirigit a la canalla, les famílies i tot l’equip educatiu.