NutriPINS

NutriPINS! Adeqüem el menú al PINS

Alimentació saludable i prevenció de malalties

Sabeu que els països desenvolupats patim l’epidèmia de diabetis i obesitat infantil i juvenil? Sabeu que el tractament d’aquestes malalties és molt difícil i d’escassos resultats? I el més important… Sabeu com s’evita? Exacte! Amb una bona nutrició des de la infància.

Els riscos d’una alimentació poc saludable

Una alimentació inadequada i poca activitat física són causes de l’obesitat. A més, l’obesitat  i factors associats com ara la diabetis o la hipertensió són el principal factor de risc cardiovascular.  Aquests riscos de malalties cardiovasculars s’incrementen amb el consum d’alcohol, tabaquisme i altres drogues.

Els estudis de cardiologia busquen prevenir el risc cardiovascular de l’adult. Els resultats mostren afectació de colesterol a les artèries des de l’adolescència i el seu augment creixent en la població adulta.

Quan nenes i nens queden afectats per aquestes malalties és molt difícil l’abordatge terapèutic. Per això és bàsic poder prevenir-les.

L’adquisició d’hàbits saludables des de la infància (dieta equilibrada i exercici físic)  redueixen els riscos de la malaltia cardiovascular i millora la qualitat de vida en l’edat adulta. QUÈ ESPEREM?

Créixer de manera saludable i feliç!

El tipus d’alimentació és un factor bàsic de creixement saludable i feliç de nenes i nens, però n’hi ha d’altres. L’objectiu és la criança positiva. Això implica una convivència de la canalla en un entorn estable; amb bon tracte; lleure familiar; àpats en comunitat, ja sigui en família o a l’escola; o evitar comentaris negatius del físic de l’adult o nen/a (com, per exemple, “he de fer règim, perquè m’he engreixat”).

Busquem una proposta saludable!

La nostra canalla té dret a viure i créixer en un ambient saludable, segur i feliç. Aquest és el desig de totes les famílies i aquest període de formació escolar és el millor moment d’adaptar-nos a unes propostes d’alimentació saludable.

Una criança positiva implica una dieta saludable que inclogui preferentment moltes verdures, fruites, proteïnes vegetals i eviti moooooolt els aliments processats. També implica incentivar nenes i nens a realitzar activitat física de forma freqüent.

Els hàbits alimentaris a casa són l’exemple que tindrà la nostra canalla.

I per acabar, gràcies a la comunitat de menjador del PINS!

Des de l’AFA volem participar en el creixement saludable de la nostra comunitat i, en aquest sentit, podem interpretar els canvis i l’evolució del menú a l’escola.

En aquest procés, cal agrair la feina quotidiana, intensa i altruista de l’equip de menjador (educadores, personal de cuina, coordinadores i, especialment, les mares de la Comissió). També cal un especial agraïment a la excel·lent feina de la Saioa Segura. Nutricionista i mare de l’escola, treballa conjuntament amb el personal de cuina i la coordinació per elaborar i modificar els menús en les línies proposades els últims anys des de Generalitat amb l’objectiu d’una alimentació saludable.

Gràcies a tothom per fer-ho possible!