Hacer la vista… ¡gorda!

Benvolgudes famílies, el passat 5 de juny de 2019 Amnistia Internacional va publicar l’informe “Hacer la vista… ¡gorda!” (https://nube.es.amnesty.org/index.php/s/8yAyJ7j3YtLy9De#pdfviewer) amb la primera investigació sobre assetjament escolar a Espanya, on es considera aquest assumpte una qüestió de drets humans.
A Espanya, milers de casos d’assetjament escolar queden amagats. No es registren oficialment, ja sigui com a resultat d’errors en la recollida de les dades per part de l’Administració, perquè professorat i pares i mares no saben com identificar-lo i actuar, o perquè les mesures que existeixen per denunciar el problema no estan funcionant.
Amnistia Internacional considera que és necessari implementar un sistema de denúncies complementari a l’actual, un mecanisme que utilitzin habitualment els i les adolescents i que sigui anònim. Amnistia Internacional proposa que existeixi un sistema de denúncies que els i les adolescents utilitzin de debò. El telèfon de denúncies actual (900 018 018) no és suficient i calen altres mecanismes que siguin utilitzats habitualment per estudiants i que serveixin per a resoldre aquest problema amb més rapidesa i eficàcia. Aquest mecanisme alternatiu és el que es demana al Ministeri d’Educació: el telèfon és un mitjà obsolet pels adolescents i s’han d’obrir noves vies
Així ho denuncia Amnistia Internacional amb la campanya #PupitresLibres que presentarà a la plaça dels Quatre Cantons de Sant Cugat el proper dimecres 26 de juny de 18 a 21 hores mitjançant l’acció pública “ACTUALITZA les denúncies d‘assetjament escolar”, en la qual es recolliran objectes desactualitzats per mostrar que és necessari un sistema de denúncies que sigui útil de debò. Tots els objectes recollits en aquest i en altres actes que tindran lloc en més de 50 localitats espanyoles es lliuraran al Ministeri d’Educació al començament del curs escolar 2019-2020.
Ens agradaria molt comptar amb vosaltres durant aquesta acció i que ens porteu els vostres objectes obsolets.
També podeu firmar la ciberacció al web www.pupitreslibres.org perquè el nou govern central converteixi la lluita contra aquesta xacra en un afer central de la política educativa.
Moltes gràcies per la vostra atenció.
Amnistia Internacional
Grup local de Sant Cugat del Vallès