Formació permanent de l’equip educatiu de menjador

El nombre d’infants amb necessitats alimentàries especials és creixent, així com també ho és la diversitat d’opcions alimentàries a què el nostre menjador escolar dona resposta. Aquesta complexitat genera, a vegades, dificultats de gestió a la cuina i al menjador escolar.

És per aquest motiu que la formació permanent de l’equip educatiu de menjador, així com el del personal de cuina, és fonamental per garantir que es pugui donar la resposta més adequada a cada infant amb necessitats alimentàries especials.

Les dues formacions que hem rebut a principis de curs han estat les següents:

• Atenció a la diversitat en el menjador escolar (ASPCAT), impartit per reconeguts dietistes, nutricionistes i gastroenteròlegs,  el 4 de setembreconeixement dels aspectes mèdics i nutricionals més freqüents (al·lèrgies i intoleràncies), repàs de la legislació vigent relacionada,  recomanacions de les entitats de referència del nostre entorn i experiències de centres que afronten aquestes demandes.

Coordinació (Laura) i una cuinera (Souat) van rebre la formació i ens la van fer arribar a la resta de l’equip.

• Al·lèrgies, intoleràncies i primers auxilis, impartit per Vanessa Segarra (Pediatra infantil), els dies 4 i 7 d’octubre:coneixement dels principals símptomes de les al·lèrgies i intoleràncies i les respostes més adequades en cada cas. Coneixement dels principis bàsics i  tècniques de primers auxilis senzilles i ràpides, així com el protocol d’actuació en cas de caigudes o accidents.

Des de l’equip d’educadors i educadores volem agrair, un any més, a la Vanessa el seu assessorament i formació.