EL QUE MÉS M’AGRADA DE TU ÉS…

Durant el Temps de Migdia del Pins també realitzem dinàmiques de grups obertes i lliures amb els i les alumnes amb la finalitat de fomentar el respecte, la cohesió de grup, la sensibilització i l’empatia, d’entre altres valors que són positius per a la convivència i l’enriquiment personal.

L’activitat “EL QUE M’AGRADA MÉS DE TU ÉS…” és un exemple d’aquest tipus d’activitats.

Per Nadal, la Mariona, educadora de temps de migdia de 6è, va reunir el seu grup i els va explicar que havien d’escriure el seu nom en un full DIN-3 de color i deixar-lo a sobre de les taules de la Pineda. La canalla també tenia petits fulls post-it en què havien d’escriure alguna cosa que els agradés d’ells o d’elles mateixos i de cada un dels seus companys o companyes com, per exemple, “el que m’agrada més de tu és el teu somriure”.

En aquesta activitat és important explicar a l’alumnat que els missatges han d’anar més enllà de les qualitats típiques i superficials de les persones, que han de ser constructius i respectuosos i que, tots i cada un d’ells i d’elles, n’han de rebre. Al final de l’activitat sempre es demana feedback al grup; com s’han sentit, si els ha agradat, etc. Val a dir que els resultats sempre solen ser molt satisfactoris i la canalla gaudeix  alhora que s’endú un bon record dels seus companys i companyes de classe.