EL PLAER DE LLEGIR DURANT EL TEMPS DE MIGDIA

Durant el temps de migdia, a part d’anar al pati a jugar i a cremar energies, les nenes i els nens de l’escola poden optar per gaudir d’una tranquil·la estona de lectura.

L’espai de lleure no és només un espai per a jugar, sinó també un espai per aprendre en llibertat. La possibilitat de passar un temps enriquidor endinsats en les infinites aventures que ens regalen els llibres o aprenent, cada vegada més, coses sobre aquells temes que més ens omplen, n’és una part fonamental.

Us expliquem les activitats, espais i recursos que posem a disposició dels infants perquè puguin descobrir i gaudir del plaer lector.

LA BIBLIOTECA

L’horari de la biblioteca durant el temps de migdia és de dilluns a divendres de 12.30 a 15.00h. (infants de Cicle Inicial, Mitjà i Superior que gaudeixen del servei de menjador).

Els infants en poden fer ús per escollir els llibres que més els agraden llegir, fer consultes per als seus treballs de classe o simplement passar-hi una estona relaxada dibuixant o llegint. També hi ha dos ordinadors d’ús exclusiu per a la recerca educativa.

Tot el fons de la biblioteca es pot prestar, excepte les obres de referència (diccionaris i enciclopèdies)  i obres d’interès general i consulta continuada. Els infants tenen una setmana per retornar els llibres però, si ho avisen amb temps, poden demanar una pròrroga d’una setmana més.

La nostra bibliotecària, l’Eugènia, porta molts anys i experiència dedicada a la dinamització lectora i atén els infants en tot allò que necessitin (consulta de llibres, recomanacions lectores, etc.), alhora que organitza activitats puntuals (diaris de vacances, etc.). També és l’encarregada de vetllar perquè hi hagi un bon ambient lector: respecte pel silenci, el material, el temps de préstec, etc.

EL BIBLIOPATI

L’any passat es va iniciar el Bibliopati a la nostra escola amb l’objectiu de seguir fomentant la lectura dels nostres infants.

Així es va crear l’ESPAI TRANQUIL al pati de Cicle Inicial. És un espai envoltat d’arbres, flors i amb gespa artificial, on cada dimecres es convida els infants a gaudir d’una estona de lectura. A l’espai tranquil, els infants poden escollir d’entre una selecció de llibres adequats a la seva edat i gustos (Cicle Inicial).

Aquest curs també tenim com a objectiu organitzar alguna activitat i/o dinàmica puntual que ajudi a dinamitzar la lectura al Bibliopati de l’Espai Tranquil. De la mateixa manera, està prevista l’expansió del Bibliopati a la resta de cursos de l’escola. És per aquest motiu que els educadors i educadores de temps de migdia estem rebent una formació específica per poder dur a terme una dinamització lectora de qualitat.