El joc lliure

EL JOC LLIURE COM A EINA EDUCATIVA DEL TEMPS DE MIGDIA

Cada dia, quan els alumnes arriben al pati del temps de migdia, poden optar entre un joc o activitat dirigida i el seu joc lliure. Els educadors i educadores són els encarregats de facilitar un ambient segur perquè cada nen pugui fer lliurement el que el seu cos i ment li demanin.

Sabem que és gràcies al joc que els nens i nenes desenvolupen la seva imaginació, la seva capacitat creativa, aprenen sobre el que els envolta, resolen conflictes i s’adapten a noves situacions. En definitiva, el joc és la seva manera d’aprendre i desenvolupar-se a nivell emocional, social, cognitiu i  motriu. Per això, durant el temps de migdia volem garantir que tots els nens i nenes tinguin la oportunitat de gaudir-ne, sense que ningú en quedi exclòs, tot aprofitant per treballar les relacions i la convivència entre ells quan sigui oportú de fer-ho.

En les següents fotografies fem un petit recull d’imatges del joc lliure dels i de les alumnes de l’escola Pins durant el temps de migdia i en volem ressaltar alguns dels seus beneficis:

• Estimula la imaginació,perquè els infants poden crear espais i situacions totalment obertes i imaginatives.
  • Afavoreix lallibertat, perquè qui juga decideix què vol fer i, alhora, marca les seves regles de joc.
  • Afavoreix el contacte amb la natura com a font de beneficis, sobretot si tenim en compte que els infants poden jugar en un entorn natural excepcional com el nostre.
  • Permet els infants tenir “moments per ser ells en estat pur, d’autenticitat”.