Drets de l’Infant

El passat 20 de novembre va ser el Dia Universal dels Drets de l’Infant. Per aquest motiu hem organitzat un ventall d’activitats lúdiques i creatives amb l’objectiu que els infants coneguin els seus drets; siguin conscients que avui en dia no tothom els té garantits; puguin anar desenvolupant una sensibilitat i uns valors educatius, humans i socials; i, esclar, puguin tenir opció de gaudir d’una bona estona en companyia.

Val a dir que aquestes activitats no queden restringides a aquesta setmana, sinó que les anirem organitzant el que queda de trimestre, en alguns casos a diferents nivells, i que són un exemple de les quals anirem proposant als infants al llarg del curs.

• Contacontes dels drets: educadores i alumnes de Cicle Superior narren o representen relats, com els de la Col·lecció els drets dels infants de Teresa Sabaté, als alumnes d’Infantil.
  • Cantem amb signes: a la Pineda, amb la “Reme”, els alumnes de Cicle Inicial que volen estan aprenent la cançó Color esperanza i l’acompanyen amb llenguatge de signes.
  • Jocs i Activitats cooperatives, acompanyades o no de material audiovisual, que treballen emocions i sentiments positius cap als companys i companyes.
  • Activitats que fomenten la participació, la sensibilització i la reflexió dels infants cap a projectes solidaris.
  • Pintem simbologia relacionada amb la pau, l’amor, l’amistat.
  • Activitat de papiroflèxia: tenim la sort de comptar amb un expert en papiroflèxia, en Pere, que n’oferirà diferents tallers relacionada amb valors simbòlics com el colom de la pau, un cor, etc.
  • Activitats manuals relacionades amb la decoració nadalenca.
  • Activitat “L’abre de Nadal dels desitjos dels infants” en què cada grup està preparant una sopreseta per a Nadal.

Finalment, us fem un tastet de fotografies d’algunes de les activitats.