Els infants porten a l’escola fulles granatoses , pellons, castanyes … Tot i que l’estiu s’està allargant , tímidament la tardor demana entrar en escena .
Observem detingudament imatges de boscos amb colors ataronjats , ocres , vermells , grocs i marrons . Volem aconseguir aquests colors amb les pintures ; les barreges de colors fascinen als nens i nenes ; fan hipòtesis , proven i els aconsegueixen …
Què poden pintar amb aquests colors ?
Els proposem experimentar i treballar amb un material amb una textura singular … EL FANG . La humitat inclús la seva olor converteixen al fang en un material que proporciona una experiència sensorial molt potent . No tots els nens i nenes tenen sensacions agradables , a alguns els costa i no els agrada que se’ls assequi a les mans . Altres infants gaudeixen embrutant-se i notant la seva frescor . Pintem amb el fang diferents superfícies .
“El barro es el príncipe de los juguetes…porque no es nada, y puede serlo todo.” – FRANCESCO TONUCCI
Busquem noves tècniques i materials per oferir diferents opcions als infants per expressar-se.
Pintem , amb aquest colors de tardor , a sobre de l’acetat . Després ho estampem a la base de fang que ja s’ha assecat . Suggerim una tasca individual i també un gran mural.
Fa poc que hem començat el curs . En una sessió de valors vam tenir una conversa on els nens i nenes compartien amb els companys paraules boniques , desitjos per aquest curs . Van decidir escriure aquestes paraules en el mural .
Fem la proposta també als nens i nenes de les classes de 5 anys que s’animen a pintar un mural amb fang i a escriure paraules boniques.
La tardor continua essent un tema d’interès pels alumnes … Us ho anirem explicant!
Comentaris recents