DIA DE LES DONES I LES NENES A LA CIÈNCIA

El passat divendres 11 de febrer es va celebrar a l’escola el Dia Internacional de les dones i les nenes a la ciència. Per aquest dia tan especial es van programar dos tallers a Cicle Superior amb l’objectiu de fomentar les vocacions cientificotècniques entre les nenes i els nens:

A 5è es va realitzar un taller per part de la Rosa Pàmies, professora de la UPC i investigadora en l’àmbit de la Robòtica, l’Enginyeria Biomecànica i Biomèdica. La Rosa és la referent del programa Aquí STEAM UPC a l’escola. Aquest, és un projecte que ens va ser atorgat el curs passat des de la UPC i que consisteix en organitzar i dinamitzar activitats STEAM (que inclouen ciències, tecnologia, enginyeria, art i matemàtiques) amb perspectiva de gènere.

A 6è es va organitzar una xerrada divulgativa en format presencial per part de la Jenifer Olmos, una bioenginyera i investigadora de la Universitat Internacional de Catalunya, dins el programa #100tífiques en el qual participem des de fa ja uns quants anys. Va ser una xerrada molt interessant i la científica va aportar mostres de materials que van fer que l’alumnat estigués atent i participatiu.

Tots dos programes tenen com a objectiu principal trencar estereotips i rols de gènere i fer visibles nous referents femenins a les aules i, efectivament, així va ser. Moltes gràcies científiques!