Nadal

LES TRADICIONS DE NADAL

Cada país té les seves pròpies tradicions que de vegades tenen un gran contingut religiós i d’altres representen el culte a la natura. A la nostra escola celebrem tots algunes d’aquestes tradicions:

Ambientació de Nadal

Tots els alumnes de l’escola fan diferents activitats i treballs per decorar l’escola.

Fem postals de Nadal per a les famílies, detalls de Nadal i coneixem alguns poemes.

Calendari d’Advent

Tenim un arbre ben gran a l’escola que és un Calendari d’Advent en el qual hi ha una bossa amb el número del dia corresponent al mes de desembre. Quan arriba el dia, cada classe sap quin dia ha d’anar al calendari a buscar què hi ha a la bossa del dia que els ha tocat. Cada classe té dues bosses del calendari amb alguns jocs o detalls llaminers.

Fem cagar el Tió

Amb els més petits de l’escola fem cagar el Tió. Quan arriba el Tió a l’escola el tapem amb una manta i cada dia li donem entre tots i totes de menjar. Quan arriba el dia, els nens i nenes piquen el tronc amb bastons i canten una cançó perquè el Tió cagui els regals que té amagats. Finalment, s’aixeca la manta que el cobreix i s’agafa el regal que ha cagat.

Cantada de Nadales

Durant setmanes els nens i nenes de l’escola aprenen i assajen cançons nadalenques que interpreten durant l’última setmana abans de les vacances de Nadal a les tardes (de 15:00 a 16:30h.) Les famílies estan convidades a venir a veure als infants.

Finalment, l’últim dia tots els nenes i nenes de l’escola sortim al barri a fer les cantades i fer aquest regal a tota la gent del nostre barri (o algunes, perquè són moltes).

Sensibilització amb la Marató de TV3

Amb la intenció de col·laborar amb la causa de la Marató, l’escola organitza berenars solidaris amb coques i pastissos fets per les famílies. Durant l’última setmana abans de les vacances de Nadal, a partir de les 16:30 h. s’ofereixen els berenars solidaris per recaptar diners.

Us animem a tastar-los, segur que no sabreu què escollir!

Foto de grup

Amb la intenció de tenir un bon record del curs escolar, aprofitem aquests dies per fer la foto del grup classe.

Aquell dia els nens i nenes de l’escola venen ben guapos i guapes per l’ocasió.