Hort Escolar i Galliner

L’HORTET I EL GALLINER DE L’ESCOLA MONTPALAU
“L’hort és el vincle que encara ens uneix a la terra,
que ens permet a tots ser agricultors,
obtenir els nostres propis aliments sense recórrer al sistema monetari.
L’hort ens connecta amb els nostres avantpassats”

(Escutia, 2009)

Cap a l’any 2016 el nostre estimat Quim va engegar un projecte diferent a la nostra escola: el nostre hortet. Ningú sabia ben bé com sortiria i ara que ja s’ha jubliat l’Isaac ha continuat amb il·lusió i empenta la cura i manteninment del nostre hortet.

El fet de ser un espai exterior, en contacte amb la natura i on tots els alumnes estan absolutament implicats, fa que sigui una excel·lent oportunitat educativa per treballar continguts relatius al Medi Natural, així com  hàbits, valors, cooperació, participació, autonomia,…,

A més, tenim un Galliner i des del 2 de novembre de 2016 conviuen amb nosaltres quatre magnífiques gallines vermelles. D’igual forma que passa amb l’hortet, la cura de les gallines, els pollets, collir els ous,…,  és una activitat transversal en la qual estan implicats tots els infants de l’escola (des de P-3 fins a 6è).

Des d’aleshores, cada inici de curs escolar i després d’haver passat un estiu calorós, les nostres gallines retornen al galliner de l’escola. L’estiu els acostuma a anar força bé, estan ben cuidades i quan tornen tenen molt bon aspecte. Cada dia acostumen a posar un ou cadascuna.

Molts alumnes les visiten, altres els hi parlen, pocs els hi donen de menjar, hi ha que els fan companyia…, i a tu que et suggereixen ?

Cada activitat que es realitza a l’hortet i al galliner afavoreix la convivència, la cohesió de grup, el treball en equip, el diàleg, l’esperit crític i el raonament hipotètic-deductiu. L’hort ens ofereix la possibilitat de plantejar-nos preguntes contínuament, formular hipòtesis i experimentar.