Èxit a la segona Masiorientació

El passat dissabte 7 de maig, l’Escola Mas i Perera va celebrar la 2ª Masiorientació, una cursa d’orientació familiar oberta a tota la comarca.

Es van fer dues curses: per una banda, la cursa infantil per famílies amb nens i nenes de 3 a 5 anys (21 equips), que amb l’ajut d’un mapa i tot superant circuits d’habilitats, buscaven, dins del recinte escolar, diverses peces que amagava la imatge del capità vitamines. D’altra banda, la cursa de primària anava adreçada a infants de 6 a 12 anys (37 equips) que havien d’anar a diferents punts del barri de l’Espirall que estaven situats en un mapa. Un cop arribats al punt, havien de superar una prova, per obtenir unes lletres que els ajudarien a desxifrar el missatge secret final.

Tant els equips d’una cursa com de l’altra havien d’estar formats per infants i adults que havien de fer les proves, fet que va donar sentit a la cursa d’orientació familiar i va aportar diversió per petits i grans. Un total de 220 participants van poder gaudir d’un dia festiu de sol fent activitat física en família sense la pressió de guanyar, únicament gaudir i passar-s’ho bé!

Durant el transcurs de la cursa es va anar sortejant fins a 38 obsequis dels diferents establiments col·laboradors. Els participants també rebien una medalla, i una ampolla d’aigua i una poma per agafar forces.

La 2ª Masiorientació, com a novetat,  va comptar amb la presència del capità vitamines, el protagonista d’INFADIMED, un programa dut a terme per infermeres d’atenció primària que promou la dieta mediterrània entre els alumnes d’educació infantil i primària amb l’objectiu de donar eines als nens perquè puguin decidir què és més beneficiós per a la seva salut.

Per acabar; ens agradaria donar les gràcies a les institucions i a les empreses que han fet possible aquesta 2ª Masiorientació: l’Ajuntament de Vilafranca del Penedès, el Consell Esportiu de l’Alt Penedès, Ametller Origen, Forn Rius, foto Espirall, Cicles Catalunya, Espai d’esports ED’S, Fisioteràpia El centre, La Bauma, bar la Terra, Cal busquets, Serveis Penedès, farmàcia Olivé, Tot vici en bici i Mas por menos. Agraïr, també, l’ajuda de l’esplai AEiG La Canadenca, que ens van ajudar amb monitoratge i es van coordinar activitats conjuntament pel barri durant tot el dia.