Millorem el pati amb les propostes de l’alumnat

El curs 2022 – 2023, l’escola, a petició de l’AMPA, va dissenyar un procés de participació per decidir els elements de joc que l’alumnat trobava a faltar al pati. Les jornades de pati actiu d’abans de la pandèmia havien permès dotar d’elements com cuinetes, tipis o el trenet amb la col·laboració de les famílies. Però, d’una banda, les estructures es van anar degradant i, de l’altra, les normatives són cada cop més estrictes pel que fa a l’homologació de qualsevol element que s’instal·li al pati d’una escola.

Agafant les idees de l’alumnat, l’AMPA i l’escola han pogut adquirir una sèrie d’estructures que s’estan instal·lant al pati per fer-lo més atractiu i dinàmic.

El pressupost que hi posa l’AMPA és de 5.000€, una quantitat que ja havia estat reservada amb aquesta finalitat per l’anterior Junta. En diàleg amb l’equip directiu es van demanar tres pressupostos i se’n va escollir un que ha passat pel Consell Escolar i per l’Ajuntament de Vilafranca, titular de les instal·lacions de l’escola. L’empresa proveïdora és Seviclimb, amb seu a Navàs, i els elements seleccionats, seguint les propostes de l’alumnat són els següents:

– Trenet
– Panells d’activitats
– Tren amb volants
– Panell musical
– Cuinetes
– Balances
– Escenari amb bancs

Esperem que totes aquestes estructures facin l’estona d’esbarjo més divertida i que les gaudiu molt, des dels més petits fins als grans. La comissió d’inclusió també ha vetllat perquè tots els jocs proposats siguin inclusius i en puguin fer ús tots els nens i nenes de l’escola.