Tertúlies Dialògiques Artístiques a la classe dels Papers (P5A)

Hola famílies!

Durant aquest primer trimestre hem realitzat una tertúlia artística però: què és això d’una “tertúlia artística”? Per explicar-ho cal parlar de les tertúlies dialògiques i aquí us deixem una petita explicació (podeu llegir tota la informació al següent enllaç https://comunidadesdeaprendizaje.net/actuaciones-de-exito/tertulias-literarias-dialogicas/ )

Se trata de la construcción colectiva de significado y conocimiento en base al diálogo con todo el alumnado participante en la tertulia […] y se desarrollan en base a las mejores creaciones de la humanidad en distintos campos: desde la literatura hasta el arte o la música. […] A través de las tertulias dialógicas se potencia el acercamiento directo del alumnado sin distinción de edad, género, cultura o capacidad a la cultura clásica universal y al conocimiento científico acumulado por la humanidad a lo largo del tiempo.

En un primer moment hem observat l’obra d’art “banyistes”, de Pablo Picasso, però sense comentar el títol ni l’autor per no influenciar en les seves reflexions.

Després d’aquesta observació hem fet una descripció grupal de l’obra:

• Hi ha noies.
  • Hi ha 3 senyores: 1 estirada, 1 asseguda i 1 en peus.
  • He vist una casa de riu.
  • És una casa de llum, un far.
  • Hi ha un mar i pedres i blanques i negres.
  • Hi ha una noia amb un vestit blau amb ratlles blanques.
  • Hi ha sorra.
  • Hi ha roques grans.
  • I una noia amb un banyador lila.
  • I es toca el cabell.
  • Una de les noies està dormint.
  • I la de blau està ballant.
  • I també hi ha núvols.
  • S’està fent de nit perquè estan marxant de la platja.
  • Però no del tot perquè el far no té llum.
  • Una de les nenes s’eixuga el cabell amb la tovallola.
  • L’aigua és obscura perquè és de nit.

Amb totes aquestes reflexions hem pensat alguns títols per l’obra:

• Roba de platja
  • El dibuix de la platja
  • A la vora del mar
  • Pintura d’estiu
  • Les tres nenes que van anar a la platja

I ara és quan toca saber l’autor i amb tot això hem fet la nostra pròpia interpretació de l’obra

I aquí podeu veure el resultat final… estem fets uns Picasso!!!!!!!!!!!!!