AFA (Associació de Familiars d’Alumnes)

Telegram de l’AFA: https://t.me/ampajoaquimruyra

QUÈ ÉS UNA AFA?

És una associació sense ànim de lucre, formada per pares, mares i tutors/es legals d’alumnes del centre educatiu.

QUINES SÓN LES FINALITATS D’UNA  AFA?

La finalitat de l’AFA és la de participar i intervenir en la gestió del centre educatiu, amb la finalitat de millorar l’educació i aconseguir un clima de convivència en aquest.

El nostre objectiu com a mares i pares és la disposició de participar i augmentar la qualitat de l’escola pública.

L’AFA te un gran paper dins de la comunitat educativa:

• Evitar que qualsevol negligència pugui deteriorar l’educació dels nostres fills.
  • Contribuir a desenvolupar els senyals d’identitat del model d’escola pública; participació democràtica, gratuïtat, igualtat d’oportunitats, qualitat i èxit per tots, entre altres.
  • Informar y assessorar als pares/mares i/o  tutors legals de les activitats pròpies de  l’AFA, de manera individual i col·lectiva en tot allò que concerneix a l’educació dels nostres fills/es i promoure que exerceixin els drets i deures que tenen en aquesta labor.
  • Potenciar la formació per a la participació de las famílies en la vida del centre i en els seus òrgans de govern.
  • Fer costat a l’alumnat i les famílies amb necessitats educatives específiques o necessitats socials.
  • Promoure la qualitat educativa.
  • Col·laborar, amb el professorat i l’alumnat, per al bon enteniment i funcionament del centre.
  • Fomentar la convivència entre la comunitat educativa.
  • Realitzar activitats de caràcter educatiu que reforcin els valors i objectius del Projecte Educatiu del Centre.
  • Facilitar les activitats educatives en relació amb l’entorn.

RELACIÓ AMB EL CENTRE EDUCATIU

La relació que a dia d’avui es manté amb el centre educatiu és directa i fluida:

• Es mantenen reunions contínues.
  • Qualsevol imprevist que pugui sorgir hi ha una comunicació directa i diària.
  • Col·laborem en tot el que la direcció ens sol·licita en quant a les necessitats del centre educatiu.

AFA

L’AFA disposa d’un espai en la planta baixa per a les diferents gestiones que duu a terme, com poden ser assessorar a les famílies en tot el relacionat amb la vida escolar.

La quota per família és de 15 euros.

ACTIVITATS DE L’AFA

L’AFA s’encarrega de la distribució dels llibres de text, així com de la venda de xandalls y bates del propi centre.

S’encarrega de les activitats extraescolars, junt amb l’Ajuntament y sota un conveni amb l’Esplai La Florida.

En les diferents activitats podem comptar amb:

• Gimnàstica rítmica
  • Piscina
  • Taller de estudi assistit i biblioteca tutoritzada
  • Danses tradicionals
  • Futbol
  • Anglès (Infantil i Primària)
  • Arts marcials d’estudi

Organitzem el servei d’acollida de 8:00 a 9:30h del matí i a partir de les 16:30 h de la  tarda.

Formem part de les comissions mixtes juntament amb el professorat en que s’organitzen les diferents activitats que es desenvolupen tant dins com fora de les aules (grups interactius, sortides escolars, festes, etc…).

Impulsem la formació de familiars mitjançant l’Escola de Vida, que esdevé un espai d’aprenentatge obert a tota la comunitat educativa.