I5B Classe Vikinga: Tertúlia Artística Dialògica: Corriendo por la playa de Joaquín Sorolla

Aquest segon trimestre, hem realitzat una Tertúlia Dialògica Artística amb l’obra “Corriendo por la playa” d’en Joaquín Sorolla.

Iniciem la Tertúlia mostrant als infants l’obra a la pissarra digital i no triguen en expressar allò que veuen:

  • Hi ha nens corrent per la platja
  • Juguen al “pilla-pilla”
  • Les nenes porten roba i el nen no
  • Hi ha més nens banyant-se al mar
  • Saben córrer molt ràpid
  • Potser les nenes li han tret alguna cosa al nen i les està seguint
  • M’agrada la roba de les nenes per què és blanca
  • Jo també tinc un vestit així blanc i llarg i si corro també es posa així gran
  • Al nen se li veu el cul
  • Tots tenim cul
  • Jo he anat a la platja
  • L’aigua està freda i has d’esperar després de menjar
  • Jo a la platja m’agafo del coll del papa per què em fa por
  • M’agrada anar a la platja
  • A la platja menjo sempre síndria
  • Aquests nens no mengen, estan a l’aigua i corrent.

Entre tots i totes van fent aportacions molt interessants d’allò que veuen i llavors es va preguntar quin títol pensaven que tenia l’obra. Van sorgir d’alguns ben curiosos com ara:

  • Corre que te pillo
  • El nen del cul persegueix a les nenes
  • Nens jugant a la platja
  • La platja amb nens i nenes
  • Vacances de nens a la platja
  • Les nenes també van de vacances a la platja

També compartim entre tots com ens fa sentir l’obra, que els evoca i van compartint idees i opinions com:

  • M’agrada molt el quadre
  • Jo a la platja m’agafo del coll del papa per què em fa por
  • M’agrada anar a la platja
  • A la platja menjo sempre síndria
  • M’agrada fer castells per jugar
  • Jo també pinto amb aquests colors la platja
  • El mar és blau
  • El mar a la nit no és blau, és negre.
  • És més bonic quan és blau
  • Algunes vegades et veus els peus i d’altres no perquè està bruta.
  • No pots empassar-te l’aigua perquè és salada i et fa mal a la panxa
  • També pots empassar-te un peix de la platja

Esbrinem qui és l’autor d’aquest quadre, aprenem algunes coses sobre les seves obres i també en veiem d’altres que va pintar. Arribem a la conclusió de que moltes s’assemblen, ja que és un tema recurrent el mar, els nens a la platja, que gairebé tothom vesteix de blanc a les seves obres, que porten vestits diferents als d’ara, que sempre fa servir el blanc i el blau a les seves obres…

Ens animem a reproduir les postures de les figures que apareixen al quadre i també comentem certs elements, practiquem el comptatge amb els diferents nens i nenes de l’obra i en acabar, esbrinem què és un esbós.

Veiem dos esbossos de l’obra que estem treballant a la pissarra digital. Aprenem que un esbós és un dibuix fet a mà ràpidament que normalment no es considera que sigui un treball finalitzat…falten molts elements, també els colors…i amb aquests esbossos anem dibuixant a la pissarra digital els elements que falten.

Finalment, sobre paper, tenim un esbós de l’obra per a cada nen i nena i cadascú va completar els elements que faltaven, van dibuixar d’altres, els van pintar per reproduir l’obra d’en Sorolla però amb el toc artístic personal de cada infant.

Si voleu veure imatges d’aquesta Tertúlia cliqueu en el següent enllaç:  https://drive.google.com/drive/folders/1Nn3Ep1mY1BSHzpZDxqY-CcUJzILd28uz?usp=sharing

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>