A P3 hem començat les Tertúlies Literàries Dialògiques.

Hola família Ruyra! A P3 hem començat amb les tertúlies literàries dialògiques, una de les actuacions educatives d’èxit implementades a l’escola des de P4 fins a 6è però, que com a novetat, comencem aquest any al curs de P3.

És una activitat de lectura compartida on els participants comparteixen la comprensió de la història, es parlen dels personatges i dels sentiments que els afloren a partir de les seves experiències.

Els contes es llegeixen a la classe en rotllana, al pati en la terrasseta o a la biblioteca. El/La mestre llegeix la lectura, s’ensenyen les imatges i es fa un debat a partir d’unes preguntes o experiències personals per potenciar les interaccions i el llenguatge. Les normes que regeixen la participació són molt bàsiques: escoltar, respecte del torn de paraula i sobretot l’opinió de l’altre.

L’aprenentatge dialògic es basa en set principis. En el llenguatge igualitari: tots els punts de vista són vàlids, la intel·ligència cultural: les experiències i el coneixement que tingui cada persona, la transformació: escoltant i dialogant podem descobrir qui som o canviar el concepte que tenim de nosaltres, dimensió instrumental: treballar una obra fa que sorgeixin preguntes o interessos més enllà de la pròpia història, creació de sentit: cadascú decideix que vol preguntar o que vol aportar a la classe, solidaritat: mica en mica, es desenvolupa un espai solidari creat per les aportacions de tota la classe, igualtat de diferències: totes les persones de les tertúlies som iguals i diferents i això ens fa únics.

Aquest curs estem compartint les “Fábulas de Esopo” on hi ha diferents contes. Estem treballant la Llebre i la tortuga. Dos animals amb constitucions molt diferents que es desafien a fer una carrera, abans d’acabar el relat tothom pensa que la llebre és la que guanyarà la carrera però la persistència de la tortuga i el excés de superioritat de la llebre fan que canviïn les tornes.

Aquí us deixem la història per si voleu comentar-la amb els vostres petits.

Us seguirem explicant més cosetes de les tertúlies més endavant. Animeu-vos a preguntar-lis!!