A I3 ENS HA ENTUSIASMAT LA CELEBRACIÓ DE SANT JORDI

L’origen d’aquesta festa tan singular la trobem en una barreja de tradicions i costums d’èpoques diferents. Coincideix el fet que Sant Jordi sigui patró de Catalunya (de manera oficial des de l’any 1456, tot i que se’l venerava ben bé des del segle VIII), amb el costum, també medieval, de celebrar una Fira de roses o “dels Enamorats” al Palau de la Generalitat. A aquestes celebracions més tradicionals s’hi va afegir el Dia del Llibre, instaurat a tot Espanya l’any 1926.

A l’escola hem fet moltes activitats durant tota la setmana. S’ha explicat la llegenda de Sant Jordi amb tipologia textual de poesia amb format pop-up. S’ha fet un punt de llibre, la rosa i propostes plàstiques per participar als jocs florals. Els infants de I5 van representar l’obra de teatre de la llegenda per tota l’escola i els infants de 5è de primària han fet de padrins lectors pels més petits del Ruyra. També s’han dissenyat propostes d’experimentació amb materials i personatges del conte on els més petits han pogut gaudir i disfressar-se dels protagonistes d’aquesta llegenda tradicional catalana.

Aquí us deixem un recull de fotos i vídeo perquè ho veieu.