L’alumnat de 3r i 5è de l’escola ens vam preparar per participar a la festa de l’ Eixideta. Dies abans de la festa vam assajar el ball de la Pepa a 3r i el ball de l’Eixida a 5è. L’Esbart Albada ens va ensenyar com picar els bastons i també les diferents parts de la dansa.
El dia de l’ Eixideta vam anar a la plaça el Pati amb els gegantons de l’escola i vam fer una cercavila cap a la plaça Major. El pregoner, que anunciava l’inici de la Festa Major, anava amb cavall davant de la cercavila. A la plaça Major vam veure les actuacions de la Coral, els Targalets, les Arquetes, l’Esbart Albada, l’Àliga petita i van inaugurar una nova gegantona de l’escola Alba que es diu Nona, una gegantona especial, ja que tothom la pot portar fins i tot els nens i nenes amb cadira de rodes!
Quan ens va tocar als nens i nenes de les escoles, alguns estàvem nerviosos i tots teníem moltes ganes de sortir a ballar! Ho vam fer molt bé! I al final de la festa van ballar tots els gegantons de les escoles i va haver una pluja de caramels! Va ser genial!
Alumnes de 3r A.



