Dimarts 29 de març… FEM VAGA!

Com ja sabeu els sindicats d’educació van convocar diverses jornades de vaga pels motius que us vam explicar fa uns dies. De manera unitària els sindicats reclamen i exigeixen:

• El 6% del PIB per educació com a mínim.
  • La reversió de les retallades:
      • Restabliment de l’horari lectiu anterior a les retallades per a tot el personal d’aplicació al curs 2022/23 com a reivindicació irrenunciable.
      • Reducció de les ràtios estructurals. Cap tancament de grups a la Pública.
      • Conversió dels terços de jornada en mitges jornades.
      • Retorn al caràcter lectiu de les dues hores de reducció al personal major de 55 anys.
      • Increment del personal d’atenció directa a l’alumnat
      • Recuperació del poder adquisitiu perdut incloent també el retorn al reconeixement del primer estadi de 9 a 6 anys.
      • Retirada del Decret de Plantilles (39/2014).
      • FP Pública i de qualitat. Equiparació salarial ja!
  • La retirada de l’ordre de calendari escolar.
  • El no al nou currículum.
  • L’estabilització real del personal interí i pacte d’estabilitat.
  • L’assumpció de responsabilitat del Departament en la defensa de la immersió lingüística i cobertura legal de tot el personal dels centres.
  • Una negociació real i la dimissió del conseller.

A la nostra escola es preveu que diversos docents facin vaga demà, dia 29 de març, ja que hi haurà una manifestació multitudinària a Barcelona. Durant el dia de demà, doncs, no hi haurà activitat lectiva a l’escola.
Com que la vaga és un dret individual de les persones treballadores no podem dir amb exactitud quan professorat vindrà a l’escola.
De totes maneres els serveis mínims dictaminats pel Departament d’Educació estan garantits: a la nostra escola aquests serveis mínims es concreten amb 7 docents i 1 membre de l’equip directiu.

Salutacions,

Claustre de mestres i personal educatiu
Escola Jacint Verdaguer