Val escolar

Alumnes destinataris de la mesura

• Tots els infants escolaritzats en cursos d’educació primària en centres educatius sostinguts amb fons públics del Servei d’Educació de Catalunya, el curs 2023-2024 ​(inclosos els centres d’educació especial).
  • Concretament, l’alumnat que, en data 20 de maig de 2023​, està matriculat al Registre d’alumnes de Catalunya, en el tercer curs del segon cicle d’educació infantil (I5), o bé en qualsevol dels cursos d’educació primària (excepte sisè) en un centre de titularitat pública o privada en règim de concert.
  • Perquè també se’n puguin beneficiar els infants que s’incorporin més endavant als cursos esmentats, s’ha previst fer tres extraccions addicionals de matrícules en les dates següents: 30 de juny, 15 de setembre i 31 d’octubre de 2023.

Calendari de distribució dels vals

• Primera distribució: durant el mes de juliol.
  • Segona distribució: durant la segona quinzena de setembre.
  • Tercera distribució: entre el 31 d’octubre i el 15 de novembre.

Data límit per bescanviar els vals: 30 de novembre del 2023.

Com es rebrà l’ajut i en quin format

• Els ajuts es rebran mitjançant un sistema de vals, que caldrà activar. Un cop activats, es podran utilitzar per comprar​ material escolar per un import màxim de fins a 100 euros per alumne/a beneficiari/ària.
  • La primera distribució dels vals es farà per correu postal o, si escau, per qualsevol altre sistema que en garanteixi el lliurament.
  • La segona i tercera distribució es farà per altres vies que s’habilitaran a aquest efecte.

Quin material es pot adquirir

• Els ajuts són per comprar​ material escolar no inventariable: elements d’escriptura i de papereria; llibres de text i de literatura infantil i juvenil, i diccionaris, calculadores, motxilles, estoigs i jocs educatius. S’hi inclouen llicències de continguts educatius digitals.
  • No es poden utilitzar per comprar roba, calçat, material electrònic (com ordinadors portàtils, tauletes o videojocs).

Com s’han d’utilitzar els vals

• Cada alumne/a beneficiari/ària rebrà dos vals per un import de 50 euros cadascun, que es poden bescanviar en un mateix establiment o en dos de diferents.
  • En una mateixa compra, no es poden fer servir els vals associats a dos alumnes diferents.
  • La compra de productes no inclosos en aquesta campanya, s’ha de fer en una venda independent.
  • Si la compra de material supera el valor dels vals, les famílies n’han d’abonar la diferència.
  • Si la compra de material no supera els 50 euros (un val) o 100 euros (dos vals), els diners restants no es podran utilitzar en un altre moment ni se n’abonarà la difer​ència.
  • En cas de devolució d’articles, els establiments no retornaran els diners; només s’admetran canvis per un altre material.
  • Les persones menors d’edat han d’anar acompanyades d’un adult per bescanviar els vals.

Establiments comercials

• Els vals es podran bescanviar en qualsevol dels establiments comercials amb venda presencial i situats a Catalunya que s’hagin adherit a la campanya.
  • Es poden adherir a la campanya els centres escolars, les associacions de famílies d’alumnes (AFA) i les associacions de mares i pares d’alumnes (AMPA) que disposin d’un IAE amb els epígrafs següents:
    • 619.1 – Comerç a l’engròs de joguines i articles d’esport.
    • 619.5 – Comerç a l’engròs d’articles de papereria i escriptori, articles de dibuix i belles arts.
    • 619.6 – Comerç a l’engròs de llibres, periòdics i revistes.
    • 659.4 – Comerç al detall de llibres, periòdics, articles de papereria i escriptori i articles de dibuix i belles arts.
    • 659.6 – Comerç al detall de joguines, articles d’esport; roba, calçat i complements esportius, armes, municions i articles de pirotècnia.
    • 661.1 – Comerç al detall en grans magatzems.
    • 661.2 – Comerç al detall en hipermercats.
    • ​661.3 – Comerç al detall en magatzems populars.
  • No es podrà adquirir material escolar en un​ comerç electrònic.​

Més informació

Resolució ECO/2003/2023, de 6 de juny, per la qual es regula el procediment de gestió de l’ajut directe en concepte de material escolar en favor de l’alumnat de primària de centres sostinguts amb fons públics impulsat per l’Acord GOV/101/2023, de 2 de maig (ref. BDNS 702047).

El Govern aprova l’ajut de 100 euros en concepte de material escolar per a l’alumnat de primària (nota de premsa)

Acord GOV/101/2023, de 2 de maig, pel qual s’impulsa la implementació de l’ajut de 100 euros en concepte de material escolar per a alumnes de primària en centres sostinguts amb fons públics i es determinen les línies bàsiques per executar-lo.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *