AJUTS PER A ALUMNES AMB NECESSITAT ESPECÍFICA DE SUPORT EDUCATIU 2023-24

Benvolgudes famílies,

S’ha obert la convocatòria per a sol·licitar ajuts per alumnes NESE.

Si els vostres fills o filles tenen algunes de les característiques que s’indiquen podeu fer la sol·licitud telemàtica de la beca a l’enllaç: https://sede.educacion.gob.es/sede/login/inicio.jjsp?idConvocatoria=1886.

Si teniu algun dubte o necessiteu ajuda podeu trucar a secretaria per a demanar cita prèvia.

TERMINI:

El termini establert per presentar les sol·licituds d’aquests ajuts és fins el dia 20 de setembre de 2023.

PORTAL PER FER EL TRÀMIT TELEMÀTIC:

MODALITATS DELS AJUTS:

1. Ajuts i subsidis per a alumnes amb necessitat específica de suport educatiu derivada de discapacitat o trastorn greu de conducta o trastorn de la comunicació i el llenguatge o trastorn de l’espectre autista (TEA) o trastorn del dèficit d’atenció per hiperactivitat (TDAH).
  2. Ajuts i subsidi per a programes complementaris a alumnes amb necessitat específica de suport educatiu associada a altes capacitats.

DOCUMENTACIÓ:

• DNI de tots els membres de la unitat familiars (la del sol·licitant i dels majors de 14 anys és imprescindible).
  • Fotocòpia de la primera plana de la llibreta del compte bancari on es vol percebre la beca i on l’alumne ha d’esser titular o cotitular. Si no és té llibreta física, certificat del banc on constin els titulars i l’IBAN.
  • Certificat de Convivència. En cas de que la família sigui monoparental, haurà de ser Certificat de Convivència Històric.
  • Fotocòpia del Certificat de Reconeixement de Discapacitat, emès pel CAD o per qualsevol centre de titularitat pública equivalent, per aquelles beques que es presentin amb al·legació de discapacitat.
  • Aquells casos que no tinguin el certificat de discapacitat però al·leguin TEA (Trastorn de l’Espectre Autista) o TDAH (Trastorn de Dèficit d’Atenció per Hiperactivitat); hauran de presentar un certificat emès per qualsevol dels serveis de salut sostingut amb fons públic (CSMIJ, Hospital Sant Joan de Déu,…) que així ho acrediti. El professional que signi el certificat haurà de ser metge o psiquiatra.
  • Per aquells casos que no tinguin el certificat de discapacitat però al·leguin Trastorn Greu de la Conducta o Trastorn Greu de la Comunicació i del Llenguatge, associat a una NESE amb informe de l’EAP, amb la certificació de la psicopedagoga de l’EAP n’hi hauria d’haver prou. De totes maneres, si la família té algun certificat emès per qualsevol dels serveis de salut sostingut amb fons públic (CSMIJ, Hospital Sant Joan de Déu,…) que acreditin algun d’aquests trastorns, recomanem que també el presentin.
  • Sentència de separació, divorci o conveni regulador on consti qui té la custòdia del sol·licitant (si cal).
  • Títol de família nombrosa (si se n’és).
  • Justificant d’ajuts socials rebuts: Ajut per pagar el lloguer d’Habitatge, Renda Mínima Garantida, Ingrés Mínim Vital,… (en cas de rebre’n).

IMPORTANT: Tots els alumnes que acreditin la necessitat específica de suport educatiu percebran, encara que superin els llindars econòmics, el subsidi de quantia fixa per a despeses addicionals de caràcter general. Per això és altament recomanable que presentin la sol·licitud de l’ajut.

L’IMPORT D’AQUEST AJUT SERÀ DE 400 €.

EXTRACTE_BOE_CONV_ESEN_2023_2024.pdf

Requisits-economics-beques-MEC-23-24.pdf