El treball per projectes crea situacions d’aprenentatge de la llengua reals i diversificades. Quan el nen inicia un projecte es formula tot un seguit d’interrogants, com ara: “Què volem?”, ”Per què ho volem?”, “On podem trobar la informació?”, “Com ho explicarem als altres?”. La resposta a aquestes preguntes es resol en diferents situacions d’aprenentatge en què la llengua esdevé l’eix principal, alhora que permet als alumnes adquirir-ne les formes i la instrumentació més adients a cada situació, d’acord amb les seves intencions comunicatives.
A Infantil ja hem començat a preparar el projecte d’aula. Cada classe ja ha escollit el seu nom i ara, partir d’aquest, es realitzarà a cada aula un petit projecte per conèixer tot allò que als infants els resulti més interessant i motivador. Els infants d’I3 han escollit els pops i les tortugues, a I4 la xocolata i els esquirols i els més grans del cicle, els alumnes d’I5, han escollit els bombers i les bomberes, i els pintors i les pintores!