P3 ens iniciem en el món dels projectes

Fa uns mesos P3 ens vam iniciar en el món dels projectes a través del nom de la nostra classe i us volem explicar com ho fem i els beneficis que comporta.

QUE ÉS EL TREBALL PER PROJECTES?

El treball per projectes és una estratègia metodològica que dóna l’oportunitat als infants d’escollir què volen treballar i què els interessa i això fa que tot el que aprenen tingui un significat per a ells.

AVANTATGES DEL TREBALL PER PROJECTES

• Fomenta l’autonomia dels infants.
  • Els infants són actius en el seu procés d’aprenentatges. S’impliquen en el que estan treballant i són ells els que guien el seu aprenentatge.
  • Afavoreix l’aprenentatge significatiu.
  • Els infants estan motivats ja que aquesta metodologia dóna l’oportunitat de que ells escullin què volen treballar i què els interessa. Això fa que tot el que aprenen tingui un significat per a ells.
  • L’infant aprèn a pensar, cercar informació i investigar.
  • Propicia el treball interdisciplinari ja que permet adquirir coneixements de les diferents àrees educatives.
  • Permet atendre la diversitat que ens trobem a les aules: flexibilitat en el ritme de treball, en les metodologies, els continguts…
  • Mestres i infants treballen conjuntament
  • Afavoreix l’aprenentatge participatiu i potencia el treball cooperatiu.

COM TREBALLEM PER PROJECTES?

1.   El primer que vam fer és escollir el tema, que aquest seria el nom de la nostra classe. Ho vam fer a    través de votacions i va quedar així:  A P3A van sortir Els peixos i P3B Els cavalls..
  2.   Vam explorar les idees prèvies dels infants sobre els temes escollits.
  3.   Vam concretar què volem descobrir. Tot i que al llarg del projecte van sorgint contínuament nous       temes per descobrir.
  4.   Anem fent recerca d’informació: mirem contes, busquem per internet, observem, escoltem i   descobrim les produccions i material que porten els infants amb la col·laboració de les famílies.
  5.   Recollim els continguts apresos. Es crea un mapa conceptual i es va construint una xarxa de   continguts.
  6.   Es reflexiona contínuament sobre el “què hem après” i “com ho hem après”.
  7.   Clausurem el projecte. Es posa en comú els aprenentatges assolits en el projecte.

El que més ens agrada de treballar per projectes és que ens ajuda a aprendre a aprendre, ens motiva a descobrir i, el més important, afavoreix un aprenentatge significatiu!!

M.Carmen Escobar