ACTIVITATS P4 : Setmana de l’11 al 15 de Maig

Hola nens i nenes!
Com esteu? Esperem que estigueu molt bé. Una setmana més ens trobem aquí. Us van agradar les propostes de la setmana passada? Esperem que si! Aquesta setmana us en deixem cinc de ben divertides.
Recordeu enviar les evidències a :
Berta: bertarv@josepferra.com
Cèlia: celiavl@josepferra.com

PSICOMOTRICITAT:

Aquesta setmana ens mourem i relaxarem tot fent figures de ioga imitant animals:

ANGLÈS

Us animeu a aprendre les peces de roba en anglès? Cantem tots junts:
Put on your SHOES, SCARF, JACKET, HAT… come on HURRY UP!

DILLUNS 11: matemàtiques

Avui us proposem que juguem a classificar les següents formes geomètriques: cercles, triangles, quadrats i rectangles. Ho podeu fer mitjançant objectes o joguines que tingueu per casa, com per exemple: blocs, encaixos, construccions, etc. de diferents formes, colors i mides. També podeu dibuixar les formes geomètriques en un foli o imprimir-ne d’algunes, després retallar-les i jugar amb elles.

Començarem identificant les diferents formes geomètriques, colors i mides, i ho podeu fer mitjançant un d’aquests jocs:

1. Agafant les formes o peces de dalt de la taula i dient en veu alta quina és la seva forma, color o tamany.

2. Jugant a trepitjar les formes en el terra, quan ens les diuen en veu alta.

Ara el que farem serà classificar-les, recordeu anar dient en veu alta com ho feu: segons la seva forma geomètrica (triangle, quadrat, rectangle i cercle), el seu color (blau, vermell, groc i verd) i el seu tamany (gran, mitjà i petit).

Espero que hagueu gaudit molt d’aquests jocs matemàtics i recordeu aprofitar aquest material que ens servirà per jugar molt més.

Si voleu, també podeu fer el següent joc de figures geomètriques:

DIMARTS 12: Evidència: enviar vídeo o fotografies realitzant el traç

Practiquem el traç tot resseguint un model.
Material: safata de vidre, retoladors, paper, tisores, cinta adhesiva
En el vídeo següent podeu veure-hi diferents propostes:

DIMECRES 13 Evidència: enviar video fent el circuit

Música i moviment

Us en recordeu del circuit musical que vam fer la setmana passada? Doncs aquesta setmana repetim la proposta, però amb una altra cançó.

● Primer l’haureu d’escoltar, posant atenció al ritme, el podeu picar amb les mans:

● Després haurem de fer el circuit musical tot seguint el ritme, fixeu-vos en el vídeo:

Esperem que disfruteu!

DIJOUS 14: llenguatge

Avui us animem a fer un dibuix a un familiar: avi/a, tiets, cosins…, o a algun amic o amiga, pot ser de l’escola o amic de la família… a la persona que us faci més il•lusió fer-li.

Ho farem de la següent manera: escriurem dalt de tot el nostre nom (i cognom, qui vulgui), farem el dibuix, i a sota el nom (i cognom també si voleu) de la persona escollida pel nostre dibuix.

Us proposem que després li ensenyeu el vostre dibuix per vídeo-trucada, li envieu la foto del dibuix o els hi expliqueu pel telèfon… Segur que es posen molt contents/es de veure-us i parlar amb vosaltres, i a la vegada, d’aquest regal tan xulo en forma de dibuix.

DIVENDRES 15: medi

Avui us proposem un joc de medi: anem a classificar diferents objectes quotidians de casa nostra segons l’habitació on són habitualment.

El primer de tot que farem serà recollir en un cistell, dalt d’una taula o una catifa al terra diversos objectes de casa, com per exemple: una pinta, un got, coberts, fotos, una joguina, un nino de dormir, una planteta, colors, papers, contes, etc.

Després tocarà jugar a classificar-lo tot en el seu lloc, però cal dir en veu alta quan anem a classificar-lo a quina habitació de la casa va: cuina, cambra de bany, saló o menjador, a la nostra habitació, al balcó o jardí. I ja podeu començar a jugar, espero que gaudiu molt!

També ho podeu fer mitjançant aquest joc de l’edu365.cat: