ACTIVITATS DE LA CLASSE DELS PINGÜINS P4A

Hola pingüins, aquests dies no podrem anar a l’escola i us proposo unes quantes activitats per a fer desde casa. M’ho podeu enviar al meu email janinarl@josepferra.com mitjançant una foto o vídeo del resultat de l’activitat. En tot moment són activitats voluntàries.

Dimecres 19:

MÚSICA: Us proposo escoltar aquesta cançó tant divertida sobre els pingüins, espero que us agradi. ENLLAÇ  https://youtu.be/ewtN_fGM4Uo

LECTOESCRIPTURA: Busquem per casa objectes que comencin per les vocals A,E,I,O,U i classifiquem-los.  Els infants han d’escoltar el so de les vocals i pronunciant aquest so ben llarg per escoltar-lo millor. Els nens que vulguin, poden classificar els objectes i escriure el nom d’aquests objectes o el pare/mare/avi… ho pot escriure en un paper i ells copiar-ho. Trobar objectes que continguin el so E de primera lletra és difícil, ja que n’hi ha moltes que s’escriu la E però sonen A. Podeu buscar objectes que continguin en la paraula la lletra E i que soni E.

Exemple:                                                                                         A                                                                                                    ARMARI

Dijous 20:

TRAÇ: Dibuixar 3 línies horitzontals de banda a banda d’un paper DN-4 que tingueu per casa quedant 4 espais. A cadascun d’aquests espais els infants hi han de dibuixar diferents traços que quedin tots els espais plens. Per exemple: al primer espai fer-hi ratlles de colors, al segon espai cercles o puntets, al tercer ones del mar i al quart muntanyes. EXEMPLE:

MATEMÀTIQUES: Relacionar nombre amb la seva quantitat. Aquesta activitat consisteix en agafar els números de l’1 al 10 que tinguem per casa de plàstic, fusta, dibuixar-los en un paper… els disposarem distribuïts en una taula i els infants hauran de posar-hi tants llegums, pasta, botons, pinces… (el que tingueu per casa) com indiqui el número. EXEMPLE:

Divendres 21:

LECTOESCRIPTURA: Endevina, endevinalla. Els alumnes han d’endevinar qui és. Fer el dibuix i escriure la paraula de QUI ÉS? Si no ho saben els podeu donar una pista com: El nom de la teva classe. Però primer deixeu que pensin i ho puguin endevinar sols.

PLÀSTICA: Decorem pedres o gots de cartró.

MATEMÀTIQUES: Seriacions amb elements que tinguem per casa, pasta, botons, pedretes, taps de colors, diferents llegums, pals de gelat… Els hi comenceu i ells l’han de seguir. Podeu anar augmentant la dificultat.