Pla d’Organització de Centre 20-21

EL PLA D’ORGANITZACIÓ DE CENTRE 2020-21 ÉS PER A TOT EL CURS

INTRODUCCIÓ

• Aquest comunicat pretén ser un resum d’aquells aspectes que més us poden preocupar de cara a l’inici de curs.
  • Disposeu del “Pla d’Organització de centre 20-21” a la pàgina web per si voleu més informació.
  • A les reunions d’inici de curs us donarem informacions més concretes sobre l’organització i funcionament.
  • Si al llarg del curs hi ha canvis us els anirem comunicant.
  • Si ens hem de tornar a confinar tenim un pla d’escola telemàtic que contempla l’aprenentatge online en aquestes situacions.
  • Com sempre, restem a la vostra disposició per a qualsevol aclariment que necessiteu.

CALENDARI ESCOLAR

El curs comença el 14 de setembre i acaba el 22 de juny.

ORGANITZACIÓ D’AULES I MENJADOR

Els grups de classe es mantindran com fins ara, no es faran barreges ni desdoblaments.

El menjador es mantindrà també com sempre, incrementant la neteja i desinfecció entre torns.

HORARI D’ENTRADES I SORTIDES

• Distribució en 3 torns i 3 portes per tal de descongestionar les entrades al centre.
  • Només entraran dos grups al mateix temps per cada porta.
  • L’alumnat sempre entra i surt del centre amb mascareta i rentant-se les mans amb solució hidroalcohòlica a l’aula.
PORTA GRUP MATÍ TARDA
HORARI ENTRADA HORARI SORTIDA HORARI ENTRADA HORARI SORTIDA
1- Infantil P3 9.10h 12.40h 15.10h 16.40h
2- Principal 3r 9.00h 12.30h 15.00h 16.30h
4t 8.50h 12.20h 14.50h 16.20h
3- Gimnàs 2n 9.00h 12.30h 15.00h 16.30h
P5 9.10h 12.40h 15.10h 16.40h
8.50h 12.20h 14.50h 16.20h
4- Pati 1r 9.00h 12.30h 15.00h 16.30h
P4 9.10h 12.40h 15.10h 16.40h
8.50h 12.20h 14.50h 16.40h

REQUISITS PER ENTRAR AL CENTRE

• Absència de símptomes
  • No haver tingut contacte amb persones amb positiu o símptomes durant els darrers 14 dies

CONTROL DE SÍMPTOMES

Les famílies heu de fer-vos responsables de l’estat de salut dels seus fills i filles.

A l’inici del curs, signareu una declaració responsable:

• Fareu constar que sou coneixedores de la situació actual de pandèmia amb el risc que això comporta i que, per tant, s’atendran a les mesures que puguin ser necessàries en cada moment.
  • Us comprometeu a no portar l’infant o adolescent al centre educatiu en cas que presenti simptomatologia compatible  amb  la  COVID-19  o  l’hagi presentat  en  els  darrers 14  dies  i  a  comunicar-ho  immediatament  als responsables del centre educatiu per tal de poder prendre les mesures oportunes.

SÍMPTOMES COMPATIBLES

Febre o febrícula        Tos                              Dificultat per respirar            Congestió nasal

Mal de coll                  Mal de panxa             Vòmits                                    Diarrea

Malestar                     Dolor muscular

Si alguna família detecta al seu fill o filla o algun altre familiar que conviu a la casa un o diversos símptomes cal que eviti portar l’infant a l’activitat i que es posi en contacte amb els responsables de l’activitat per comunicar-ho.

A més us haureu de posar en contacte amb l’equip de pediatria o de capçalera del vostre centre d’atenció primària.

MESURES DE PREVENCIÓ

Distància de seguretat

• 1,5m entre persones

Rentat de mans

• a l’arribada i a la sortida del centre educatiu amb solució hidroalcohòlica

Ús de mascaretes

• Obligatori a les entrades i sortides del centre per a tothom.
Col·lectiu Indicació Tipus de mascareta
Educació Infantil No obligatòria Higiènica amb compliment de la norma UNE
Educació Primària No obligatòria si s’està amb el grup de convivència dins de l’aula.

Indicada fora del grup quan no es pugui mantenir la distància d’1,5 metres.

Personal docent i no docent Recomanable en els grups estables.

Obligatòria per al personal quan imparteix classes a diferents grups, quan no forma part del grup de convivència estable i no es pugui mantenir la distància d’1,5 metres.

Recomanem que quan estigueu esperant fora del centre ho feu respectant les distàncies i usant la mascareta per la vostra seguretat, la dels altres i com exemple pels vostres fills i filles.

PLA D’ACTUACIÓ EN CAS DE DETECTAR UN POSSIBLE CAS DE COVID-19 A L’ESCOLA

1. Es porta l’alumne/a una aula apart.
  2. El mestre de reforç/substitució/acollida de la franja horària corresponent se’n farà càrrec.
  3. S’ha de col·locar una mascareta quirúrgica (tant a la persona que ha iniciat símptomes com a la persona que quedi al seu càrrec).
  4. S’ha de contactar amb la família per tal que vingui a buscar l’infant o adolescent.
  5. En cas de presentar símptomes de gravetat s’ha de trucar també al 061.
  6. El centre ha de contactar amb el servei territorial d’Educació per informar de la situació i a través d’ells amb el servei de salut pública.

Si es confirma el cas Salut Pública serà l’encarregada de la identificació, aïllament i seguiment dels contactes estrets.

ASSISTÈNCIA AL CENTRE DE LES FAMÍLIES

Els familiars no podreu entrar al centre com ho fèieu abans. Només ho podreu fer en els següents casos:

• per tràmits administratius
  • a petició del centre
  • per reunions de tutoria
  • a l’acollida de p3 a les reunions d’abans de l’inici de curs
  • a l’acollida del matí i de la tarda

Quan entreu al centre haureu de respectar les mesures de prevenció: distància, rentat de mans i mascareta.

Descarrega’t el resum del pla del curs 20-21

Descarrega’t el Pla d’Organització del Curs 20-21