L’activitat d’apadrinament lector és una activitat d’enriquiment que proporciona als nens i nenes aprenentatges globals que van més enllà de l’acte de llegir.
Consisteix en organitzar parelles o trios entre els nens de Cicle Superior (6è) i els nens i nenes de 1r seguint uns criteris pedagògics. Els padrins i padrines llegeixen contes i llibres als seus fillols i filloles i també ajuden a l’alumnat de 1r a iniciar-se i a millorar en el procés lector. Per tant, realitzen activitats de lectura i comprensió, memorització i reconeixement textual i visual que els mateixos padrins i padrines han pensat a l’hora d’escollir el llibre més adequat pels seus fillols i filloles.
Els espais de trobada estan conformats per les aules pròpies dels alumnes de 1r i 6è i la biblioteca.
ELS NOSTRES OBJECTIUS
El paper del padrí o padrina demana desenvolupar capacitats i competències basades en la responsabilitat, l’empatia i el compromís. Entre els objectius més rellevants podem destacar:
- Potenciar la lectura als més petits.
- Reforçar el vocabulari i millorar la pròpia parla.
- Desenvolupar un marc de convivència escolar basat en l’ajuda, l’afecte i el respecte.
- Proporcionar situacions d’aprenentatge entre iguals per tal de desenvolupar les capacitats cognitives superiors, beneficiant-se així tant els grans (padrins) com els petits (fillols).
És una activitat realment motivadora per a tots.
Marta Taulé i Anna Pons