AMBIENTS

Fa temps que els grans pedagogs van demostrar que qualsevol capacitat es desenvolupa millor a través del joc. Està demostrat que allò que el nen aprèn a través d’un joc es transfereix a altres conductes. Per la qual cosa podem afirmar que el joc és una activitat que desperta la intel·ligència.

QUÈ SÓN ELS AMBIENTS D’APRENENTATGE?

Els ambients són diferents espais d’aprenentatge, de relació i comunicació on a partir de diferents propostes els infants poden actuar, observar, experimentar, construir, inventar, imaginar, compartir, relacionar-se, emocionar-se…i interactuar amb els altres.

És una manera de poder donar resposta als interessos i necessitats dels infants i respectar els diferents ritmes d’aprenentatge.

Els ambients parteixen d’un aprenentatge significatiu per part de l’alumne, que té en compte els seus coneixements previs i en el qual destaca la gran importància que té la relació amb els companys/es.

FUNCIONAMENT DELS AMBIENTS

Al cicle infantil els nens i nenes gaudeixen dels ambients d’aprenentatge durant 4 tardes a la setmana. Aquest any, degut a la situació, ens movem pels diferents ambients amb el nostre grup classe. Però normalment, fem l’activitat amb grups internivell, es barregen infants de P3-P4-P5. De forma diària, els propis alumnes escullen a quin ambient volen anar a la tarda. Cada ambient té un referent a la porta amb el nom.

QUINS AMBIENTS FEM?

  • LLUM I FOSCOR

En aquest ambient hi trobaran diferents materials on la foscor serà protagonista, sempre amb uns punts de llum com una taula de llum, lots…. Els infants podran jugar amb objectes i materials fosforescents on podran crear, comparar…tot un món màgic.

  • SENSORIAL

Tocar, sentir, ensumar, barrejar, classificar, ordenar, separar…són procediments de la vida quotidiana que fem contínuament durant el dia. Aquest ambients ens permetrà fer hipòtesis amb diferents materials, podrem fer composicions amb els macarrons, espaguetis, arròs, cafè, sal, farina, sorra, sucre, mongetes…Tot això amb material complementaris com són els morters, plats, cullerots, coladors… ens permetran investigar i tenir sensacions tàctils, visuals o olfactives.

  • MINI MONS

Els mini mons són una combinació de peces soltes per a que els infants creïn les seves pròpies històries. Dins aquest ambient trobem mini mon de pirates i mar, animals de la selva, casetes, peces soltes amb elements naturals,… És un joc lliure on cada element pot ser qualsevol cosa.

  • JOC SIMBÒLIC

Espais com la botigueta, el restaurant, la perruqueria, els metges…Imitem situacions de la vida quotidiana, ens expressem oralment, utilitzem vocabulari acord amb l’entorn on estem jugant, canviem de rols…

  • ARTÍSTIC

L’ambient artístic és un espai en el qual els infants tenen l’oportunitat de descobrir, experimentar, manipular, sentir, imaginar, gaudir, expressar, crear,… mitjançant una gran varietat de materials, tècniques, destreses, habilitats… on desenvolupar les seves capacitats expressives, representatives i artístiques.

  • TEATRE

Transformem la nostra imatge, canviem de rol, ens imaginem situacions, converses,… Ens disfressem, maquillem, interpretem, ens mirem al mirall. Tot això mentre fantasiem i inventem històries, i ens expressem oralment, agafem autoestima i perdem les vergonyes.

  • CONSTRUCCIONS

Un espai on poder explorar, crear, manipular, experimentar, construir… amb diferents tipus de material; caixes de cartró de diferents tamanys, cilindres, cons, formes geomètriques, imans, peces de fusta…

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>